Imatralainen Manu Tuononen on palkittu hyvästä asiakaspalvelusta – positiivisia asiakaspalautteita jo kymmeniä tänä vuonna

K-RYHMÄ ALUETIEDOTE 2.7.2019 K-Citymarket Imatran kassaosastolla työskentelevä 22-vuotias Manu Tuononen on palkittu K-ryhmän Sykähdys-palkinnolla hyvästä asiakaspalvelutyöstä. Manun salainen ase asiakaspalvelussa on olla aina oma itsensä ja noudattaa ”asiakas kerrallaan –periaatetta”.

Tieto Sykähdys-palkinnosta tuli Manulle täytenä yllätyksenä ja ilahdutti häntä kovasti. "On mukavaa saada hyvää palautetta, koska silloin tietää, että on saanut jonkun hyvälle mielelle. Olen erityisen tyytyväinen siihen, että tulen kaikkien kanssa toimeen ja osaan olla oma itseni sekä töissä että vapaa-ajalla", Manu sanoo.

"Asiakas kerrallaan -periaate" auttaa ruuhka-aikana

Sykähdys-ilmiannossa kohteliaaksi ja herttaiseksi kuvailtu Manu on saanut vuoden aikana kymmeniä positiivisia asiakaspalautteita, ja asiakkaiden kerrotaan jonottavan hänen kassalleen. 

"Salainen aseeni asiakaspalvelussa on harvinaisen simppeli: Ole oma itsesi. Ajattelen työtä tehdessäni jotain huvittavaa juttua, jonka olen nähnyt, lukenut tai kokenut. Se nostaa väkisinkin hymyn huulille. Työnteon ei tarvitse olla vakavaa", toteaa Manu.

Hän vinkkaa myös, miten asiakaspalvelutyö kannattaa hoitaa silloin, kun on ruuhkaa.

"Ruuhka-aikoina kannattaa toimia "asiakas kerrallaan -periaatteella". Vaikka jonkun asiakkaan kanssa kestäisikin vähän kauemmin ja jono pidentyisi, asiakaspalvelutilanne on hoidettava pää kylmänä loppuun saakka omalla tyylillä ja jatkettava samalla tavalla aina vuoron loppuun asti. Asiakaspalvelualalla kaikkia ei aina voi miellyttää. Siksi etenkään negatiivista palautetta ei pidä ottaa henkilökohtaisesti." Asiakkaiden lisäksi Manun viihtymiseen työssä vaikuttavat suuresti työkaverit. "On aina mukava mennä töihin, kun saa työskennellä työporukassa, jossa on ihania ja ainutlaatuisia ihmisiä, jotka hyväksyvät sinut juuri sellaisena kuin olet. Erityistä esikuvaa minulla ei ole, mutta työkavereilta ja esimiehiltä saamani työntekoon liittyvät neuvot ovat olleet tärkeitä työurani alkutaipaleelta tähän päivään saakka. Suuri kiitos kaikille heille!"

Ikimuistoisia asiakaskohtaamisia

Lukuisten asiakaskohtaamisten joukosta Manulle on jäänyt mieleen pari erityistä.

"Ensimmäisessä työpaikassani K-Supermarket Piranassa Joutsenossa kassalleni tallusteli rocklegenda Andy McCoy. Erityisen tästä kohtaamisesta teki se, että sain myöhemmin Andyn managerin välityksellä kiitokset lämpimästä mielestä, jonka palveluni heille antoi. Toinen ikimuistoinen tapaus sattui tänä talvena, kun kassalleni asteli olympiavoittaja Iivo Niskanen. Pyysin häntä yhteiskuvaan, sillä harvoin sitä olympiavoittajaa saa palvella. Otimme kuvan ja jatkoimme kaupantekoa. Kysyin Niskaselta suoraan lennosta, että onko tänä talvena tullut paljon hiihdettyä. Hän vastasi leveästi hymyillen, että on tullut ehkä vähän liikaakin hiihdettyä. Huvittava, mutta rento ja hyvä fiilis jäi tapahtumasta."

Manun vapaa-aika kuluu kuntosalilla, jalkapalloa pelaamassa sekä kavereiden kanssa. Musiikin kuuntelu on myös rakas harrastus. Tulevaisuuden haaveina ovat joko viestinnän tai kielten opinnot yliopistossa tai ammattikorkeakoulussa.   

Sykähdys-palkinto luovutetaan K-ruokakaupan tai Neste K -aseman työntekijälle, jonka toiminta on aikaansaanut sykähdyttävää asiakaspalautetta.

Lisätietoja:
K-ryhmä päivittäistavarakauppa, projektipäällikkö Nina Elo-Hakala, puh. 040 547 9440


Oliko sisältö hyödyllinen?
KYLLÄ
EI

Takaisin ylös