Asiakaspalvelijaksi syntynyt

Juha-Matti Lamminheimo, 27, nappasi helmikuun Sykähdys-tittelin. Seinäjoen Päivölän K-Citymarketissa asiakkaat ovat toistuvasti antaneet Juha-Matista kaupan palautelaatikkoon kiitosta. Hymypoika-patsaan aikoinaan koulussa saanut Juha-Matti eli Junnu iloitsee saamastaan tunnustuksesta.


Hymypoika-patsaan koulussa aikoinaan saanut Juha-Matti palkittiin nyt Hymy-diplomilla hyvästä asiakaspalveluasenteestaan. Hän saa hymyn huulille.

 

”Tämä palkinto on kultaakin kalliimpi ja minulle älyttömän suuri kunnia! Tulee todella onnistunut, kiitollinen ja ylpeä olo.”

Alun perin Ylihärmästä lähtöisin, mutta nyt Seinäjoella 7 vuotta asunut Junnu työskentelee palvelutiskin kotikeittiön osastovastaavana, jossa yksikään työpäivä ei ole samanlainen.

”Vastuullani on grillistä myytävät lämpöiset tuotteet, salaattibaarin hoito ja uusi iso 4-kerroksinen palvelutiskin kylmähylly, josta myyn paljon erilaisia itse valmistamia tai kasaamia lounas-, välipala- ja ateriaratkaisuja.”

Annetaan Juha-Matin itsensä kertoa:

 

Parasta työssäni

”Parasta työssäni on ehdottomasti se, että saan kohdata päivittäin kymmeniä, jopa satoja erilaisia ihmisiä. Vakioasiakkaiden kanssa vaihdellaan aina kuulumisia, ja moni tulee palvelutiskille myös saadakseen juttukaverin. Kaikilla ei ole kotona henkilöä, jonka kanssa jutella mukavia. Heille pitää ehdottomasti suoda se! Tätä varten on tärkeää osata lukea ihmisiä ja tilanteita.” 

 

Hyvän asiakaspalvelun salaisuus

”Jokainen asiakas ja ihminen pitää kohdata yksilönä, koskaan ei saa luoda asiakkaalle kuvaa hänen olevan "seuraava liukuhihnalla". Asiakkaan tulee aina tuntea, että sinä olet asiakaspalvelijana juuri häntä varten ja läsnä hänelle, kuunnellen hänen toiveitaan ja tarpeitaan, ja parhaasi mukaan pyrit ne toteuttamaan.”

”Asiakkaalle pitää luoda palvelutiskillä asioinnista aina elämys - tavalla tai toisella - se saa hänet palaamaan sinne. Olen myös vahvasti sitä mieltä, että kuka tahansa voi kouluttautua myyjäksi, mutta asiakaspalvelijaksi synnytään. Se tulee tuolta jostain syvemmältä.”

 

Työyhteisön merkitys

”Lähinnä pyrin töissä tsemppaamaan kollegoita ja pitämään yllä hyvää henkeä, koska se palaa aina takaisin, kun laittaa itse hyvän kiertämään. Yleinen hyvä ilmapiiri on kaiken A ja O. Me puhumme "Päivölän perheestä" ja sitä me todella olemme! Aina toinen toistamme tukien niin ylä- kuin alamäessä.”

”Voisin mainita esikuvaksi kauppiaamme Päivi Raja-Ahon. Päivi on mimmiliigan kovin pelaaja, ihan ehdotonta ykkösketjua! Ihailen häntä valtavasti työnantajana ja yrittäjänä. Päivi etenee aina määrätietoisesti kohti tavoitteita vailla epäröintiä ja pelkoa. Päivi johtaa ihmisiä ollen aina tietoisesti yksi heistä, ehdoton tiimipelaaja.”

 

Sykähdys-palkinto luovutetaan K-ruokakaupan tai Neste K -aseman työntekijälle, jonka toiminta on aikaansaanut sykähdyttävää asiakaspalautetta.

Takaisin ylös