Top chef -voittaja Akseli Herlevi ja K-ryhmä aloittavat pitkäaikaisen yhteistyön

Suomen intohimoisimpana burgerimiehenä ja Top chef -voittajana tunnetun Akseli Herlevin osaaminen tuodaan jokaisen suomalaisen ulottuville, kun Herlevi ja K-ryhmä aloittavat yhteistyön. Sen myötä Herlevi kehittää Naughty BRGR -tuotteita yksinomaan K-ruokakaupoille ja tarjoaa näiden asiakkaille ohjeita ruoanlaitossa onnistumiseen. Toukokuussa K-ruokakauppoihin saapuvat ainekset ensiluokkaisen burgerin tekemiseen.

K-RYHMÄ LEHDISTÖTIEDOTE 17.5.2018

Akseli Herlevi on kehittänyt täydellistä burgeria yli kymmenen vuoden ajan ja on tarjonnut niitä vuodesta 2015 lähtien suosituissa Naughty BRGR -ravintoloissaan Helsingissä, Turussa ja Tampereella.

”Voisi sanoa, että Naughty BRGR laajenee nyt nykyisestä kolmesta kaupungista K-ryhmän kautta jopa 300 paikkakunnalle. Samalla toteutuu yksi unelmistani, eli huippuluokan burgerielämyksen tarjoaminen suomalaisille. Meillä on K-ryhmän kanssa useita yhdistäviä tekijöitä, kuten laadukkaiden raaka-aineiden suosiminen, palveluun panostaminen ja asiakkaan auttaminen sekä elämyksellisyys. Ne ovat olleet Naughty BRGR -konseptissa aina ohjaavana voimana”, Herlevi kertoo.

Ensimmäiset Herlevin suunnittelemat Naughty BRGR -tuotteet ovat parhaillaan saapumassa K-ruokakauppoihin. Niiden sekä K-Ruoan kanavista löytyvien reseptien avulla korkeatasoisen burgerin saa valmistettua helposti kotona. Tuotteiden valmistuksessa on mukana useita suomalaisia yrityksiä, kuten Vaasan, Arla Suomi ja Tamminen. Jatkossa sarja myös täydentyy uusilla burgerielämykseen kuuluvilla tuotteilla.

Premium-burgeritrendi leviää ravintoloista ruokakauppoihin

Premium-tason burgerit ovat olleet ravintolamaailmassa ilmiö jo jonkin aikaa.

”Perinteisten pikaruokapaikkojen rinnalle on tullut uusia, vielä enemmän premium-laatua korostavia ketjuja, joita esimerkiksi Herlevin perustama Naughty BRGR edustaa. Trendin jatkumona asiakkaat haluavat ostaa myös vähittäiskaupasta premium-tason burgereita ja tähän pystymme jatkossa tarjoamaan uuden mielenkiintoisen vaihtoehdon ja K-Ruoka-sovelluksen toimivat ruokaohjeet”, K-ryhmän tavarakaupan johtaja Harri Hovi kertoo.

Hänen mukaansa ilmiö kytkeytyy suuremmassa kuvassa myös valmisruoan suosion kasvuun: valmisruoan myynti on kehittynyt viime vuosina vahvasti ja esimerkiksi viime vuonna kasvua oli 10 prosenttia. Taustalla on kuluttajien halu suosia helppoutta ja nopeutta.

”Havaintojemme mukaan myös valmisruoassa korostuu tulevaisuudessa yhä enemmän laatu. Tulevaisuuden ruokakaupan visioissa olemmekin puhuneet valmisruoan revoluutiosta, jossa valmisruokaan tulee enemmän ja ravitsemuksellisesti parempia vaihtoehtoja. Toisaalta monet haluavat nopeuden ja helppouden suosimisesta huolimatta tehdä edelleen ruokaa itse, missä aikaa säästävät uudenlaiset tuotteet ovat hyvä ja kaivattu apu”, Hovi toteaa.

Tietoa uusista tuotteista ja reseptejä löytyy K-Ruoan sivuilta (linkki).

Takaisin ylös