K-Market Sodankylä on Lapin paras K-Market

Vuoden 2022 Lapin paras K-Market on valittu. Tänä vuonna alueen parhaan kaupan tittelin vei K-Market Sodankylä, jonka kauppiaana toimii Antti Penttinen.

K-Market Sodankylälle palkinnon toi kaupan jatkuva ja pitkäjänteinen kehittäminen. Vuonna 2016 alkanut uudistaminen on tarkoittanut muun muassa myymälän laajentamista ja erottuvien osastojen rakentamista esimerkiksi leipä-, juoma- ja makeisvalikoimille. Valikoimaa on laajennettu mahdollisimman runsaaksi asiakkaita kuunnellen. Kaupassa on lisäksi avattu uusia palveluja, kuten salaattibaari ja itsepalvelukassat.

"En voi uskoa todeksi, olen yllättynyt ja tuntuu hyvältä. Tämä on ennen kaikkea henkilökunnan palkinto. Olemme kunnianhimoisia ja uskomme omaan tekemiseen", kertoo kauppias Antti Penttinen.

K-Market Sodankylän asiakaskunta on laaja. Suurin osa asiakkaista on paikallisia. Lisäksi osa poikkeaa kauppaan nelostieltä matkan varrella muualle.

"Meillä on paljon potentiaalia kasvaa ja löytää uusia asiakkaita. Tavoitteena on olla hyvä ja vielä parempi", jatkaa Penttinen.

Alueen paras K-Market valitaan sen perusteella, miten se on kehittänyt liikevaihtoaan, menestynyt asiakastyytyväisyystutkimuksissa ja miten kaupan henkilöstöjohtaminen toimii. Palkintoon vaikuttaa myös se, miten kaupan liikeidea tulee asiakkaiden arjessa näkyväksi ja miten kauppa kehittyy ajassa.

"K-Market Sodankylä on osoitus siitä, miten menestyminen lähtee tavoitteista. Kauppa asetti kunnianhimoiset tavoitteet olla mahdollisimman arvostettu ja kokoaan suurempi ruokakauppa, ja on saavuttanut ne määrätietoisella kehittämisellä kaikessa tekemisessään", palkintoa perustelee K-Market-ketjun johtaja Jesper Åberg.

K-Market-ketju palkitsee joka vuosi parhaita kauppojaan alueellisesti ja valtakunnallisesti. Lisäksi kauppoja palkitaan erilaisten vuosittain vaihtuvien teemojen perusteella.

Pohjois-Suomen erikoispalkitut K-Marketit 2022:

• Paras myynnintekijä: Mikko Rousu ja Elina Rousu-Karlsen, K-Market Kilpishalli, Kilpisjärvi / Enontekiö
  • Paras liikeidea: Sari ja Jukka Kivioja, K-Market Lohtaja, Kajaani
  • Paras verkkokauppa: Kati ja Petri Haavikko, K-Market Toriportti, Rovaniemi