Tapio Anttila X K-Rauta DIY -kalustemallisto hurmaa Naantalin asuntomessukohteessa

K-RYHMÄ LEHDISTÖTIEDOTE 29.6.2022 K-Rauta tuo upean designin kaikkien saataville, sillä ohjeet huonekalustemalliston tekemiseksi ovat jaossa k-rauta.fi-verkkosivustolla.

Tuore yhteistyömme, kotimaisesta puusta valmistettu DIY-huonekalumallisto syntyi huippusuunnittelija Tapio Anttilan kanssa. Sisustusarkkitehti Tapio Anttila on kansainvälisesti tunnettu huonekalumuotoilija, joka panostaa suunnittelutyössään kodin tarpeisiin ja käytännöllisiin ratkaisuihin. Anttilan aivan erityinen intohimo on kotimaisen puumateriaalin modernissa työstämisessä, johon hän on keskittynyt, perinteitä sivuuttamatta. ”Omaa suunnittelutyötäni helpotti suuresti se, kuinka laadukas lähituotettu mäntymateriaali K-Raudalla oli tarjota”, toteaa Tapio Anttila ja jatkaa toteamalla, että aito puu – oksineen kaikkineen – on edelleen kovassa nosteessa sisustuksessa.

”Tapio Anttilan vahva kokemus puun kanssa työskentelystä sekä selkeä muotokieli tekivät uuden suunnittelijayhteistyön käynnistämisestä luontevaa. Haluamme rohkaista itse tekemiseen kotimaisesta puutavarasta ja antaa kotimaisen designin kaikkien saataville, siksi ohjeet löytyvät verkkosivuiltamme”, kertoo K-Raudan Brand Director Tarja Viilola. ”Merkittävänä toimijana haluamme valinnoillamme nostaa kotimaisia suunnittelijoita sekä suomalaisen puun arvostusta.”

Yksinkertaisuus, esteettinen muoto ja kieli sekä funktionaalisuus kuvaavat parhaiten Anttilan suunnittelua – tietenkään unohtamatta hienoista huumoria! Myös designin ekologiset aspektit ovat yhtä lailla Tapio Anttilan suunnittelutyön ydinarvoja. Vuonna 2005 perustetun, suunnittelijan omaa nimeä kantavan designtoimiston aloitettua toimintansa Anttila on ansioitunut moninkertaisesti, kuten sekä Green Good Design- että EcoDesign-palkinnolla kahdesti ja Good Design Award -tunnustuksella toistuvasti, 20 kertaa.

Nyt lanseerattu mallisto koostuu pääosin selkeälinjaisista, jokaisen kodin tarpeellisimmista huonekaluista, toki mukaan mahtuu myös ilahduttavan muuntautumiskykyistä piensisustusta. Muhkealla päädyllä ja yöpöytänä toimivilla pyöristetyillä siivekkeillä täydennetty parivuode, hauskan haitarimaisella jalkaosalla varustettu ruokapöytä, pirtinpöytäperinteestä lainaava sohvapöytä ja veikeän moduulimainen sivupöytä ovat saaneet seurakseen rempseästi köydellä ripustettavan suloisen seinähyllyn.

Tapio Anttila X K-Rauta -kalustemallisto ihastuttaa aidon materiaalin luonnonläheisellä tunnulla. Haluamme K-Raudassa kannustaa asiakkaitamme tekemään itse sekä edistää kotimaisen puun käyttöä. Sen vuoksi koko huonekalumalliston tee-se-itse-ohjeet julkaistiin kaikkien saataville K-Raudan verkkosivuilla: https://www.k-rauta.fi/inspiraatio-ja-ohjeet/rakentaminen/diy-tapio-anttila

Kokonaisuus on esillä K-Raudan vuoden 2022 Asuntomessutalossa, jossa valokeilassa on erityisesti puusisustaminen. Villa Aalto on vuoden 2022 Naantalin Asuntomessujen kohde numero 10.

Naantalin asuntomessujen Ainoa Fiksu -kohde kuuluu Ainoakoti-talomallistoon, joka on saatavilla K-Raudan talomyyntipisteistä kautta maan. Ainoakoti-brändin myynnistä vastaa K-Rauta ja Ainoakodin rakentajana toimii Suomen suurin talovalmistaja DEN.

Tervetuloa tutustumaan!

Tule tutustumaan Asuntomessujen K-Rauta Villa Aalto -kohteeseen ja upeisiin Tapio Anttila X K-Rauta -kalusteisiin. Naantalin asuntomessut ovat avoinna 15.7. - 14.8.2022.

K-Rauta Villa Aalto, kohde numero 10

4h, k, oh, khh, sauna, rakennus, ak, varasto
Huoneistoala 115 m2, kerrosala 143 m2

Muunneltu Ainoa Fiksu -132

Tutustu Ainoa Fiksu -mallistoon K-Raudassa

Talon pintamateriaalit, keittiön, saunan, wc:n ja kodinhoitohuoneen on suunnitellut projektimyyjä Sari Pirttijärvi K-Rauta Kuninkojasta. Ainoa Fiksu -talon rakennuttaa K-Rauta Kuninkojan kauppias Sami Aalto. Talon stailauksesta vastaa stylisti Anna Biström. Pihan on suunnitellut Minna Toivonen Design.

Lisätietoja K-Raudan verkkosivuilla:

Tee se itse -ohjeet Tapio Anttilan suunnittelemaan mallistoon https://www.k-rauta.fi/inspiraatio-ja-ohjeet/rakentaminen/diy-tapio-anttila

K-Raudan lehdistötiedote 19.5.2022 https://www.k-rauta.fi/uutiset/asuntomessut-2022

Kuvat:

Kuvia ladattavissa täältä: https://kdam.kesko.fi/web/2e113876e93b22a5/k-rauta-x-tapio-anttila-diy/

PR-tuottaja Mere Sundqvist, K-Rauta, puh. 050 433 4078, mere.sundqvist@kesko.fi