Autetaan yli 70-vuotiaita – K-ryhmä avasi uusia palveluita ikäihmisille

Poikkeusaika vaatii ketteryyttä ja nopeaa reagointia. K-ruokakauppiaat ympäri maan ovat luoneet erilaista kauppa-apua yli 70-vuotiaille – erillisiä riskiryhmien asiointitunteja, ruoan verkkokauppaa ja kotiinkuljetuspalveluja. Tämän lisäksi K-ryhmä on avannut uudet neuvonta- ja puhelintilauspalvelut, jotka auttavat yli 70-vuotiaita tekemään ruokaostoksia K-ruokakaupoissa. K-ryhmä haastaa myös asiakkaansa mukaan – jokainen meistä voi tässä poikkeusajassa olla kauppa-apulainen.

Aiheeseen liittyen conf.call klo 10, linjoilla pääjohtaja Mikko Helander ja päivittäistavarakaupasta vastaava toimialajohtaja Ari Akseli. Puh. +358 9 85626619, neuvottelutunnus: 200 381 938#

”On tärkeää huolehtia siitä, että yli 70-vuotiaat ja muut riskiryhmäläiset löytävät tapoja hoitaa kauppa-asioinnin myös vallitsevassa poikkeustilassa. K-kauppiaat ja heidän henkilökuntansa ympäri Suomen ovat ottaneet tämän haasteen vastaan ja auttavat jo nyt monin tavoin yli 70-vuotiaita ja muita riskiryhmäläisiä tekemään ruokaostoksia tässä poikkeusajassa. Tämän lisäksi olemme nyt avanneet erillisen neuvontapuhelimen sekä uuden kauppa-oppaan yli 70-vuotiaalle K-Ruoka.fi-palvelussamme. Apua tarjotaan niin kaupassa käymiseen kuin ruokaostosten kotiin tilaamiseen. Pyritään yhdessä siihen, että kukaan ei jää tässä tilanteessa yksin”, pääjohtaja Mikko Helander sanoo.

Useat K-kauppiaat ovat vastanneet asiakkaiden toiveisiin ja tarjoavat riskiryhmille erillisen ajankohdan rauhalliseen ja hiljaiseen asiointiin joko ennen kaupan avaamista tai aukioloaikojen puitteissa. Tällä hetkellä näitä K-ruokakauppoja on lähes 600 eri puolilla Suomea. Tämän lisäksi lukuisat K-ruokakaupat ovat yhdessä paikallisten toimijoiden kanssa rakentaneet useita erilaisia paikallisia kotiinkuljetuspalveluita. Näihin K-ruokakauppoihin voi tehdä tilauksen puhelimella ja sähköpostilla. K-Ruoka-verkkokauppa palvelee myös ikäihmisiä niin verkossa kuin puhelimitse.

”Olemme tehneet jo paljon, mutta tämä ei vielä riitä. Haastamme kaikki – yksilöt, paikalliset yrittäjät, urheiluseurat ja järjestöt mukaan yhdessä tekemiseen ja auttamaan yli 70-vuotiaita – jokainen meistä voi tässä ajassa olla kauppa-apulainen”, sanoo Helander.

Neuvontaa puhelimitse ja K-Ruoka.fi:ssä seniorikansalaisille
K-ryhmä on avannut uudet neuvonta- ja puhelintilauspalvelut, jotka auttavat ikäihmisiä tekemään ruokaostoksia K-ruokakaupoissa. Neuvontapuhelimessa seniorikansalaiset saavat apua ruokaostosten verkkokauppatilauksen omatoimiseen tekemiseen tai kaupoissa asiointiin. Puhelintilauspalvelussa K-ryhmän asiakaspalvelijat tekevät ruokatilauksen puhelimessa asiakkaan puolesta kotiovelle toimitettavaksi. Molemmat palvelut ovat maksullisia.

Tämän lisäksi K-Ruoka.fi-sivuilla on avattu kattava kauppa-opas yli 70-vuotiaille ja muille koronaviruksen riskiryhmään kuuluville.

”Erityisesti ikäihmiset sekä heidän läheisensä ovat toivoneet meiltä apua ruoan verkkokauppatilausten tekemiseen. Puhelintilaus- ja neuvontapalvelut sekä kattava digitaalinen kauppa-opas ovat ratkaisuja tähän tarpeeseen ja täydentävät kauppiaiden jo toteuttamia hienoja tekoja”, Mikko Helander sanoo.