K-Citymarket Järvenpää kisaa maailman parhaimman ruokakaupan palkinnosta

Arvostettu kansainvälinen ruokakauppa-alan asiantuntijaorganisaatio IGD on julkaissut vuosittaisen maailman parhaimman ruokakaupan kilpailun kuusi finalistia. Suomen K-Citymarket Järvenpää on ensimmäisenä suomalaisedustajana yksi Store of the Year -finalistikaupoista. Muut voittajaehdokkaat tulevat Yhdysvalloista, Isosta-Britanniasta, Brasiliasta ja Irlannista.

K-RYHMÄ LEHDISTÖTIEDOTE 8.7.2019

IGD on kaupan alan tutkimus- ja asiantuntijaorganisaatio, jonka vuosittain järjestämässä kansainvälisessä IGD Awards -kilpailussa palkitaan vuoden parhaat päivittäistavarakauppa-alan toimijat eri kategorioissa.

K-Citymarket Järvenpää on ehdolla voittajaksi Store of the Year -sarjassa, jota monet pitävät kilpailun pääkategoriana. Muut finalistit ovat Giant Heirloom (Philadelphia, USA), Sainsbury's (Selly Oak, UK), Sam's Club Now (Dallas, USA), Pão de Açúcar (São Paulo, Brazil) ja SuperValu (Clonakilty, Ireland). Kategorian ehdokkaiden valinnan taustalla on muun muassa IGD:n asiantuntijoiden vierailut yli 750 kaupassa yli 50 maassa. Kilpailun voittajat julkistetaan Lontoossa 7. marraskuuta.

– Uskomaton tunne. Unelmamme on ollut tuoda suomalainen sisu, ruokakauppaosaaminen sekä Järvenpää maailmankartalle. Uskomme, että kun mukana on ammattitaitoisia, intohimoisia ja sitoutuneita ihmisiä, pystymme mihin vain. Olen iloinen K-ryhmässä tänä päivänä voimakkaasti korostuvasta kauppiaiden omien ideoiden toteuttamismahdollisuuksista, se innostaa ja kannustaa kehittämään kauppaa oman näköiseksi. Meidän menestyksemme on hieno osoitus siitä, että rajoja ei ole, K-Citymarket Järvenpään kauppias Markku Hautala toteaa.

– Olemme nöyrän ylpeitä siitä, että olemme tuoneet laadukkaan japanilaisen sushin ruokakauppaan ja sieltä suomalaisten ruokapöytään. Suuri kiitos rakkaalle henkilökunnalle ja kiitos erityisesti Matti Jämsenille, jonka kanssa matkamme hyvän ruoan ja arjen rikastuttamisen puolesta jatkuu, hän lisää.

Kauppiaiden oma kädenjälki ja ideat näkyvät K-ruokakaupoissa

K-ryhmän päivittäistavarakaupan toimialajohtaja Ari Akseli nostaa järvenpääläiskaupan kehityksessä esiin kauppiasyrittäjyyden ja kauppakohtaisen liikeidean merkityksen.

– K-ryhmässä ruokakauppoja kehittävät itsenäiset kauppiasyrittäjät oman, juuri kyseiseen kauppaan räätälöimänsä liikeidean pohjalta. Sen seurauksena jokainen K-kauppa on erilainen, eli alueensa sekä asiakkaidensa näköinen. On hienoa todistaa sitä intohimoa, näkemystä ja uskallusta, mitä K-ruokakauppiaillamme on. He hakevat aktiivisesti niin asiakkailta kuin maailmalta ideoita ja inspiraatiota siihen, miten voisivat palvella asiakkaitaan joka päivä entistäkin paremmin, Akseli summaa.

K-Citymarket Järvenpää on tullut suomalaisille tutuksi panostuksesta elämyksellisyyteen ja asiakaskokemukseen sekä muun muassa sushista, aidossa italialaisessa pizzauunissa valmistettavasta pizzasta sekä itse tehdystä jäätelöstä.