RUOKAKESKO OY LEHDISTÖTIEDOTE 01.09.2011 KLO 12.00
Asiakkaat ovat jo vuosia arvostaneet Pirkka-tuotteiden korkeaa laatua, turvallisuutta ja pysyvää edullisuutta. Pirkka-tuotteiden laatu varmistetaan kansainvälisesti tunnustetussa Pirkka-tuotetutkimuksessa ja Pirkka-tuotteet ovat asiakkaiden saatavilla K-ruokakaupoissa ympäri Suomen. Syyskuussa 25-vuotisjuhlavuosi huipentuu, kun Pirkka kannustaa Syödään yhdessä -kampanjan voimin kaikkia suomalaisia syömään yhdessä perheen tai ystävien kesken. Pirkan päivänä 1.9. asiakkaille avataan myös aivan uudenlainen Pirkka Ideanurkka -verkkopalvelu, jossa voi ehdottaa omia ideoitaan ja tuotetoiveitaan Pirkka-sarjaan. Verkkopalvelu mahdollistaa vuoropuhelun asiakkaiden kanssa ja parhaita ideoita hyödynnetään Pirkka-sarjan tuotekehityksessä.
Pirkka-tuotesarja on jo 25 vuoden ajan ollut mukana suomalaisten yhteisissä ruokahetkissä. Tuotesarjan 25-vuotisjuhlavuosi huipentuukin Syödään yhdessä -kampanjaan, jossa Pirkka kutsuu kaikki suomalaiset tekemään yhdessä syömisen maailmanennätystä lauantaina 10.9.2011. Mukaan maailmanennätysyritykseen voi ilmoittautua osoitteessa www.pirkka.fi. Kampanja on elokuussa innostanut mukaan jo yli 12 000 suomalaista ja ilmoittautuneiden määrä kasvaa koko ajan.
Uuden verkkopalvelun avulla asiakkaat voivat ehdottaa ideoita ja tuotetoiveita Pirkka-sarjaan
Pirkka Ideanurkka on Pirkka.fi-verkkosivustolle 1.9. avattava uusi palvelu, jossa asiakkaat voivat esittää ideoita ja toiveita Pirkka-sarjaan. Lisäksi palvelussa voi toivoa reseptejä Pirkka-koekeittiöltä tai antaa juttuvinkkejä K-ryhmän kanta-asiakaslehteen Pirkkaan. Ideanurkassa voi myös valita omista tai muiden ideoista parhaimmat ja äänestää niitä.
- Hyödynnämme parhaita ideoita Pirkka-sarjan tuotekehityksessä. Kehitämme jatkuvasti uusia tapoja ja palveluita, jotka auttavat meitä pääsemään vuoropuheluun asiakkaidemme ja Pirkka-fanien kanssa sekä kuuntelemaan heidän ideoitaan ja toiveitaan. Ideanurkka on paikka, jossa asiakkaillamme on mahdollisuus vaikuttaa ja ehdottaa itselleen mieluisia tuotteita Pirkka-tuotesarjaan, kertoo tuotesarjan kehityksestä vastaava Juha Andelin Ruokakeskosta.
Lisätietoja:
Pirkka Ideanurkkaan voi tutustua osoitteessa www.pirkka.fi/ideanurkka
Viestintäpäällikkö Kukka Eerola, Ruokakesko Oy, puh. 010 53 22563
Kesko (www.kesko.fi) on vähittäiskaupan osaaja, joka tuo kauppojensa kautta elämisen laatua kuluttajien jokaiseen päivään. Keskon ketjutoimintaan kuuluu noin 2 000 kauppaa Pohjoismaissa, Baltiassa, Venäjällä ja Valko-Venäjällä.
Taustatietoa Pirkka-tuotteista:
Pirkka-tuotesarjan matka tuotemerkistä merkkituotteeksi ja edelleen voittajabrändiksi
Asiakkaat arvostavat tutkimusten mukaan erityisesti Pirkka-tuotteiden erinomaista laatua, edullista hintaa sekä monipuolista valikoimaa. Pirkka-tuotesarjan luotettavuus perustuu laajaan kehitys-, tutkimus- ja testaustyöhön. Tuotteiden laatu varmistetaan Pirkka-tuotetutkimuksessa, jossa kaikki uudet Pirkka-tuotteet tutkitaan huolellisesti. Laboratoriolla on arvostettu kansainvälinen ISO 17025 -pätevyystunnustus.
Pirkka-tuotteita on yli 2 000 ja sarjaan kuuluu jo noin 50 Pirkka-luomutuotetta, yli 30 Pirkka Reilun kaupan -tuotetta ja yli 70 Pirkka Joutsenmerkki -tuotetta. Yksi ensimmäisistä tuotteista, Pirkka-näkkileipä, esiteltiin asiakkaille toukokuussa 1986. Pirkka-tuotteiden myynti kasvoi vuoden 2011 tammi-kesäkuussa 38,9 % (alv 0 %). Pirkka-tuotteita saa vain K-ruokakaupoista. Vuosien varrella useita Pirkka-tuotteita on palkittu muun muassa Vuoden Tähtituotteena, Vuoden Luomutuotteena sekä lukuisin kunniamaininnoin.
Suomalaiset kuluttajat arvostavat Pirkka-brändiä ja Pirkka on myös nuorille kuluttajille mieluinen tuotemerkki. Keväällä 2011 toteutetussa tutkimusyritys 15/30 Researchin Kansallisessa Nuorisotutkimuksessa Pirkka menestyi jälleen erittäin hyvin. Kysyttäessä avoimin kysymyksin nuorten suosikkimerkkiä tai -yritystä, Pirkka oli ensimmäisellä sijalla yhdessä Valion kanssa. Lisäksi Pirkka sijoittui kärkeen, kun kysyttiin yritystä tai merkkiä, jota on suositellut tai voisi suositella.