Pirkka-lehti Suomen luetuin aikakauslehti - lähes 3 miljoonaa lukijaa

K-PLUS OY LEHDISTÖTIEDOTE 14.09.2011 KLO 10.00
  
K-ryhmän asiakaslehti Pirkka on keskiviikkona 14.9. julkaistun Kansallisen Mediatutkimuksen (KMT) mukaan kasvattanut lukijakuntaansa 50 000 lukijalla 2 968 000 lukijaan. Pirkka-lehti jatkaa siis jo vuosia kestänyttä kulkuaan Suomen luetuimpana aikakauslehtenä.

 

K-Plus Oy:n toimitusjohtaja Niina Ryynänen kertoo, että myös lukijatutkimusten mukaan Pirkka-lehden sisältö kiinnostaa laajasti.

 

- Suosituimpia kokonaisuuksia ovat ruoka ja reseptit sekä kodin sisustukseen, puutarhaan ja remontointiin liittyvät jutut. Myös perinteinen NiksiPirkka on säilyttänyt suosionsa.

 

Pirkka-lehteä on uudistettu kuluvan vuoden aikana. Muun muassa ulkoasua, rakennetta ja sisältöä on hiottu entistä paremmaksi. Uudistuksessa on otettu huomioon lehden lukijatutkimuksissa esiin nousseita kehitysajatuksia. Lisää toivotaan muun muassa terveyteen, vapaa-aikaan ja matkailuun liittyviä uutisia.

 

Uudistunut Pirkka.fi on vuorovaikutteinen sivusto

 

Pirkka-lehteä voi lukea myös sähköisenä versiona Pirkka.fissä. Pirkka-lehden kehityksen ohella Pirkka.fi-sivusto on uudistunut tänä vuonna. Sivusto vastaa nykyaikaisen nettikäyttäjän tarpeita tarjoten käytännön ratkaisuja esimerkiksi reseptien ja ruoanlaiton alueella. Uudistus lisää sivuston vuorovaikutteisuutta ja yhteisöllisyyttä muun muassa sähköisen reseptikirja Oma keittiön avulla. Syyskuussa Pirkka.fihin avautui Pirkka Ideanurkka -palvelu, jossa kuluttajat voivat lähettää toiveitaan muun muassa Pirkka-tuotteisiin, resepteihin ja lehtijuttuihin liittyen. Idean lähettäjille vastataan ja lähetetään tieto, mikäli idea toteutetaan.

 

Pirkka.fin Pirkka-lehti -osiosta löytyvät tutut asumiseen, muotiin ja kauneuteen sekä harrastuksiin liittyvät vinkit sekä K-ketjujen ajankohtaiset K-Plussa-tarjoukset kunkin teeman yhteydessä. Myös Napero-kerhon sivut, legendaariset Pirkka-niksit sekä valokuvagalleria löytyvät tästä osiosta. Vastuullisuussivuilla on aiempaa enemmän ideoita vastuullisempaan kuluttamiseen sekä tietoa siitä, kuinka Kesko toimii vastuullisesti eri tahoilla.

 

Kuvia on ladattavissa osoitteesta http://aineistopankki.kesko.fi.

 

Lisätietoja:
Toimitusjohtaja Niina Ryynänen, K-Plus Oy, p. 010 533 7100


Kesko (www.kesko.fi) on vähittäiskaupan osaaja, joka tuo kauppojensa kautta elämisen laatua kuluttajien jokaiseen päivään. Keskon ketjutoimintaan kuuluu noin 2 000 kauppaa Pohjoismaissa, Baltiassa, Venäjällä ja Valko-Venäjällä.

 

K-Plussa on Suomen laajin ja monipuolisin kanta-asiakasohjelma, joka tarjoaa asiakkailleen etuja jo yli 3 000 ostopaikasta ja yli 40 yhteistyökumppanilta. K-Plussa-kortteja on yli 3,6 miljoonalla suomalaisella yli 2,1 miljoonassa taloudessa. Lisätietoja osoitteesta www.plussa.com.

 

Takaisin ylös