Lisää luomutuotteita erityisesti Pirkka-sarjaan - Ruokakeskon ja K-ruokakauppojen luomutuotevalikoima on kasvussa

RUOKAKESKO OY LEHDISTÖTIEDOTE 23.03.2011 KLO 16.00 1(1)
  
K-ruokakauppojen luomutarjonta lisääntyy koko ajan. Erityisesti Pirkka-sarjaan etsitään jatkuvasti uusia, asiakkaita kiinnostavia tuotteita.

 

- Luomuruoan suosio on kasvussa. Ruokakesko ja K-ruokakaupat ovat vahvasti mukana kehittämässä luomualaa yhteistyössä tuottajien, teollisuuden ja muiden luomun eteen työskentelevien tahojen kanssa. Ruokakesko on tiistaina 22.3. perustetun Pro Luomu ry:n perustajajäsen, kertoo Ruokakeskon Tavarakauppa-yksikön johtaja ja Pro Luomu ry:n hallituksen jäsen Minna Kurunsaari.

 

Luomutuotteita oli viime vuoden lopussa Ruokakeskon valikoimissa lähes 700 kappaletta. Lisäksi K-ruokakauppojen kauppakohtaisissa valikoimissa on paikallisia luomutuotteita, kuten maito-, leipä- ja lihatuotteita sekä vihanneksia ja juureksia. Paikallisesti toimivat K-ruokakauppiaat räätälöivät oman kauppansa luomuvalikoimat asiakkaidensa toiveiden ja tarpeiden pohjalta. Asiakkaat voivat aina toivoa omalta K-ruokakauppiaaltaan valikoimiin haluamiaan luomutuotteita.

 

Pirkka-luomutuotevalikoima kasvaa - tuotteita on jo noin 50

 

Pirkka-luomutuotteiden kysyntä kasvaa koko ajan. Valikoimissa on jo noin 50 tuotetta ja sarjaan etsitään uusia tuotteita jatkuvasti. Pirkka-luomutuotteissa yhdistyvät hienosti helppo ostaminen sekä kilpailukykyinen hinta. Pirkka-luomutuotteista suosituimpia ovat kananmunat, lehtisalaatti, porkkana ja tomaatti. Kestosuosikkeja ovat myös erilaiset viljatuotteet, kuten kaurahiutaleet.

 

Lisätietoja:
Johtaja Minna Kurunsaari, Tavarakauppa, Ruokakesko Oy, puh. 01053 28900
Kaupallinen johtaja Jukka Koivunen, Tavarakauppa, Ruokakesko Oy, puh. 01053 28910

 

Kesko (www.kesko.fi) on vähittäiskaupan osaaja, joka tuo kauppojensa kautta elämisen laatua kuluttajien jokaiseen päivään. Keskon ketjutoimintaan kuuluu noin 2 000 kauppaa Pohjoismaissa, Baltiassa, Venäjällä ja Valko-Venäjällä.

 

Ruokakesko ja K-ruokakaupat tukevat ja edistävät terveellisiä ruokailutottumuksia sekä tarjoavat asiakkaille vaihtoehtoja vastuulliseen kuluttamiseen. Vastuullisuustyön painopisteitä ovat henkilökunnasta huolehtiminen, vastuullisesti tuotettujen tuotevalikoimien kehittäminen erityisesti Pirkka-tuotesarjaan, esimerkkeinä Pirkka Reilun kaupan -tuotteet, Pirkka Luomu -tuotteet ja Pirkka Joutsenmerkityt -tuotteet. Lisäksi Ruokakesko ja K-ruokakaupat tekevät jatkuvaa työtä energian ja ilmaston säästämiseksi. Käytössä on K-ryhmän oma K-ympäristökaupan toimintamalli, jossa kiinnitetään erityistä huomiota kaupan ympäristövaikutusten vähentämiseen. K-ympäristökaupan toimintamalliin kuuluu jo 460 K-ruokakauppaa. Kaikki Suomen K-citymarketit ja lähes kaikki K-supermarketit ovat K-ympäristökauppoja. K-marketeista puolet on mukana mallissa, ja määrä kasvaa koko ajan.

Takaisin ylös