K-ruokakauppojen tavoitteena kaksinkertaistaa Pirkka-luomutuotevalikoima

RUOKAKESKO OY LEHDISTÖTIEDOTE 03.10.2011 KLO 11.30 1(2)
  
K-ruokakauppojen tavoitteena on kaksinkertaistaa Pirkka-luomutuotevalikoima nykyisestä viidestäkymmenestä noin sataan tuotteeseen ensi vuoden aikana. Myös K-ruokakauppojen muuta luomutuotevalikoimaa laajennetaan ja lisäksi K-kauppiaat täydentävät luomuvalikoimia paikallisten tuottajien tuotteilla. Lokakuun 3. päivä käynnistyvälle Luomuviikolle on pääkaupunkiseudun K-citymarketeihin saatu tarjolle asiakkaiden toivomaa kotimaista luomupakastekanaa.

 

- Olemme havainneet, että laadukkaille ja hinnaltaan pysyvästi edullisille Pirkka-luomutuotteille on paljon kysyntää ja siksi olemme päättäneet tuplata sarjan luomuvalikoiman, kertoo Pirkka-tuotesarjasta vastaava Juha Andelin Ruokakeskosta.

 

Uusimpia Pirkka-luomutuotteita ovat valmisruokahyllyn ensimmäiset luomuvalmisateriat, jotka tulivat myyntiin K-ruokakauppoihin syyskuun lopussa. Valmistuksessa käytetään tarkoin valittuja luomuraaka-aineita eikä aterioissa ole säilöntä- tai lisäaineita. Pirkka-luomuvalmisruoilla on Hyvää Suomesta -merkki.

 

K-ruokakauppojen luomutuotteiden myynninkehityksessä on ollut selvää kasvua jo pidemmän aikaa, erityisesti tänä vuonna. Pirkka-tuotesarjan myynnistä luomun osuus on jo suurempi kuin luomun myyntiosuus keskimäärin kaikissa tuotteissa. Ruokakesko on maaliskuussa 2011 perustetun Pro Luomu ry:n perustajajäsen.

 

Luomukanaa K-ruokakauppoihin asiakkaiden toiveesta

 

K-ruokakauppojen luomutuotevalikoimiin etsitään uusia, asiakkaita kiinnostavia tuotteita. Valtakunnalliselle Luomuviikolle on saatu tarjolle erä kuluttajien toivomaa kotimaista luomupakastekanaa. Pajuniemen luomukanaa on Luomuviikolla tarjolla pääkaupunkiseudun K-citymarketeissa sekä lokakuun loppupuolella valtakunnallisesti myös osassa K-citymarketeja, K-supermarketeja ja K-marketeja. Luomukanaa voi tiedustella omalta K-ruokakauppiaalta.

 

Kauppojen valikoimissa olevien luomutuotteiden kokonaislukumäärään vaikuttavat mm. kysyntä, sesonki sekä kaupan koko.

 

Kuvia Pirkka-luomutuotteista on ladattavissa osoitteesta http://aineistopankki.kesko.fi.

 

Lisätietoja:
Pirkka-päällikkö Juha Andelin, Ruokakesko Oy, puh. 010 53 27360
Kaupallinen johtaja Jukka Koivunen, Ruokakesko Oy, puh. 010 53 28910
Pirkka.fi-verkkopalvelusta www.pirkka.fi löytyy tietoa Pirkka-luomutuotteista
Luomuliiton kotisivut: www.luomuliitto.fi

 

Kesko (www.kesko.fi) on vähittäiskaupan osaaja, joka tuo kauppojensa kautta elämisen laatua kuluttajien jokaiseen päivään. Keskon ketjutoimintaan kuuluu noin 2 000 kauppaa Pohjoismaissa, Baltiassa, Venäjällä ja Valko-Venäjällä.

 

Ruokakesko ja K-ruokakaupat tukevat ja edistävät terveellisiä ruokailutottumuksia sekä tarjoavat asiakkaille vaihtoehtoja vastuulliseen kuluttamiseen. Vastuullisuustyön painopisteitä ovat henkilökunnasta huolehtiminen, vastuullisesti tuotettujen tuotevalikoimien kehittäminen erityisesti Pirkka-tuotesarjaan, esimerkkeinä Pirkka Reilun kaupan -tuotteet, Pirkka Luomu -tuotteet ja Pirkka Joutsenmerkityt -tuotteet. Lisäksi Ruokakesko ja K-ruokakaupat tekevät jatkuvaa työtä energian ja ilmaston säästämiseksi. Käytössä on K-ryhmän oma K-ympäristökaupan toimintamalli, jossa kiinnitetään erityistä huomiota kaupan ympäristövaikutusten vähentämiseen. K-ympäristökaupan toimintamalliin kuuluu jo 460 K-ruokakauppaa. Kaikki Suomen K-citymarketit ja lähes kaikki K-supermarketit ovat K-ympäristökauppoja. K-marketeista puolet on mukana mallissa, ja määrä kasvaa koko ajan.

 

Takaisin ylös