K-CITYMARKET OY LEHDISTÖTIEDOTE 27.09.2011 KLO 10.30
K-citymarketin 9.9. avatuilla Facebook-sivuilla on jo yli 40 000 tykkääjää, enemmän kuin yhdelläkään muulla suomalaisella kauppaketjulla. K-citymarket on asettanut tavoitteekseen toteuttaa Suomen kaikkien aikojen isoimman ja tehokkaimman sosiaalisen median lanseerauspromootion.
- Olemme tavoittaneet muutamassa viikossa kymmeniä tuhansia K-citymarketin asiakkaita. Syynä tähän näyttäisi olevan ennen kaikkea asiakkaita kiinnostava sisältö. Facebookissa järjestettiin Mammuttimarkkinoiden aikana esimerkiksi aivan uudenlainen vuorovaikutteinen Tarjouksien taistelu -kampanja, jossa käyttäjät saivat äänestää kahdesta tuotteesta mielestään parempaa ja vapauttaa voittajatarjouksen myymälään. Näin saatiin asiakkaille mahdollisuus vaikuttaa ja osallistua aktiivisesti toimintaamme. Kilpailun suosio oli todella suuri, toteaa K-citymarket käyttötavaran digitaalisen markkinoinnin yhteyspäällikkö Pia Laaksonen.
Uusi kanava palautteen antamiseen
Facebook-sivusto on tärkeä kommunikaatiokanava K-citymarketin ja asiakkaiden välillä. Sivuston tarkoituksena on helpottaa ja mahdollistaa asiakkaan osallistuminen kaupan arkeen, niin halutessaan.
- Keskustelu Facebook-sivujen kautta näyttää olevan asiakkaillemme luonteva tapa toimia. Olemme saaneet heiltä jo lukuisia hyviä toteutukseen menneitä ideoita. Myös keskustelua käydään sivuilla ahkerasti.
Nyt toteutettu Facebook-sivujen lanseeraus on vasta ensiaskel K-citymarketien laajan digitaalisen markkinoinnin ekosysteemin kehitystyössä. Niiden onnistunut aloitus on merkki siitä, että monet asiakkaat elävät vahvasti digiajassa.
- Internetin käyttö ja myymälässä käynti eivät selvästikään sulje toisiaan pois vaan päinvastoin täydentävät luontevasti toisiaan. Esimerkiksi Tarjouksien taistelu -kampanja sai asiakkaat ensin äänestämään haluamaansa tuotetta päätteellään ja hakemaan tuotteen sitten K-citymarketista. Myymälässä saadussa kuitissa puolestaan oli onnennumero, jonka asiakas ostokset tehtyään syötti Facebook-sivuille osallistuakseen Etelä-Afrikan matkan arvontaan mammuttien syntysijoille. Tähän mennessä kuittinumeronsa palveluun syöttäneitä on jo miltei 20 000, Laaksonen jatkaa.
K-citymarketin Facebook-sivujen sisältöä kehitetään jatkuvasti. Esimerkiksi K-citymarketin 40-vuotispäivät ovat näkyvästi esillä myös Facebookissa lokakuussa.
- K-citymarket on ollut osa suomalaisten arkea jo hyvin pitkään. On mielenkiintoista nähdä millaisia keskusteluja aiheen tiimoilta viriää Facebook-sivuillamme, Laaksonen toteaa.
Lisätietoja:
K-citymarket käyttötavaran digitaalisen markkinoinnin yhteyspäällikkö Pia Laaksonen, puh. 010 53 39143
K-citymarket on hypermarket. Se tarjoaa asiakkailleen monipuoliset ja laajat valikoimat ruokaa sekä päivittäis- ja käyttötavaroita. K-citymarketin edullinen hintataso ja ajankohtaiset valikoimat vahvistavat asiakaslupausta, joka on "Kaupan päälle hyvä mieli". K-citymarket-ketju kasvaa ja kehittyy voimakkaasti, tällä hetkellä Suomessa on 72 K-citymarketia. www.k-citymarket.fi
Kesko (www.kesko.fi) on vähittäiskaupan osaaja, joka tuo kauppojensa kautta elämisen laatua kuluttajien jokaiseen päivään. Keskon ketjutoimintaan kuuluu noin 2 000 kauppaa Pohjoismaissa, Baltiassa, Venäjällä ja Valko-Venäjällä.