Palvelulla parhaaksi

Kristiina Kanervo | 23.02.2015

Elintarvikkeiden hinnat ovat olleet vahvasti esillä eri medioissa. On kuitenkin hyvä välillä muistaa mikä on yksi tärkein valintakriteeri kun puhutaan hyvästä kaupasta. Ei, se ei ole hinta vaan se on asiakaspalvelu. Me kauppiaat tarjoamme K-kaupoissa joka päivä todella laajan valikoiman, laatua, tuoreutta ja ammattitaitoista palvelua. Meillä on töissä ammattikokkeja, koulutamme aktiivisesti henkilökuntaamme ja työntekijämme ovat työhönsä sitoutuneita asiakaspalvelun ammattilaisia! Ihmettelen silti, mihin me suomalaiset olemme unohtaneet palvelun ja laadun arvostuksen?

Törmäsin eilen kaupan käytävillä asiakkaaseen joka oli töiden jälkeen väsynyt ja nälkäinen, hän etsi pesuaineita eikä ollut niitä mistään löytänyt ja täynnä pursuileva ostoskori painoi liikaa. Pyysin tuskaiselta asiakkaalta korin kannettavakseni ja lähdimme yhdessä hakemaan pesuaineita. Löydettiin ekologisia pesupähkinöitä ja vein korin kassalle asti ja juttelin asiakkaalle, että kannan kyllä tavarat vaikka autoon asti jos tarvitsee. Lopuksi hän sanoi, että ei ole koskaan saanut kaupassa näin hyvää palvelua ja jos hän joskus perustaisi kaupan niin ottaisi minut sinne töihin. Sanoin iloisesti, että minulla on jo tämä oma kauppa, kiitos vaan tarjouksesta. Asiakas vastasi että ei hoksannut itse kauppiaan olevan palvelemassa, kauppiashan tekee asiakkaiden eteen mitä vaan. Olin toki asiasta samaa mieltä, mutta voin vannoa että omista työntekijöistäni kuka tahansa olisi palvellut asiakasta yhtä hyvin. Emme välttämättä aina osaa tarjota apua pyytämättä, mutta jos asiakas jotain kysyy, niin meillä palvellaan. Kerrotaan reseptejä, tilataan asiakkaille tuotteita, kuunnellaan toiveita ja palautteita.

Pari viikkoa sitten ajettiin yksi asiakas kotiin asti hakemaan auton vara-avaimia kun avaimet olivat jääneet autoon sisälle ja se ainoa auki oleva ovi oli sähkövian takia jäätynyt kiinni. Tämä on ura jossa asiakaspalvelulla ei ole rajoja. Muistan aikoinaan vieneeni yhdelle vanhalle papalle maksalaatikkoa kotiin asti kun se oli ollut hyllystä loppu eikä hän enää päässyt uudelle kauppareissulle. Olen pitänyt mummua kädestä kiinni sairauskohtauksen yllättäessä ambulanssia odotellessa, viettänyt tunteja keskustellen ja kuunnellen asiakkaiden murheita ja iloja. Asiamiespostiaikoina  tein kerran melkein ihmeitä että pääsin hakemaan paketin perjantaina Itellan jakelukeskuksesta jonne asiakkaan työssään tarvitsemat tavarat olisivat jääneet viikonlopuksi jumiin postin virheen takia, mutta niin vaan asiakas sai paketin kotiovelle asti.

Meillä kaikilla kauppiailla on sadoittain samanlaisia tarinoita kerrottavana joka päivä ja tämän ammatin ehdottomasti parhaita puolia on se, että saa ylittää asiakkaan odotukset päivittäin.

Siinä me K-kauppojen väki ollaan tosi hyviä.

Tulosta
Viimeisimmät postaukset
Viiden vuoden tilinpäätös
22.03.2019 14:13
Blogiarkisto
Takaisin ylös