Kesko on valinnut K-Citymarket Lahti Paavolan korvaavan hypermarketin rakentajaksi Skanskan. Työt alkavat huhtikuun aikana.
Senior Retail Analyst Harriet Cohen IGD Retail Analysisista kehuu tuoretuotteissa erityisesti panostusta yksityiskohtiin, toteutustapaa ja esillepanoa. Asiantuntija myös ihmettelee kuinka pienessä suomalaisessa kaupungissa voidaan myydä jopa 3000 kg sushia viikoittain. Tämä tekee K-Citymarket Järvenpäästä luultavasti Euroopan suurimman sushi-myyjän. Hän ihailee kauppiaan omistautumista parhaan sushin tarjoamiseen, mikä näkyy muun muassa siinä, että kauppias on käynyt Japanissa tutustumassa sushin valmistukseen ja laadukkaisiin, autenttisiin raaka-aineisiin useaan kertaan.
IGD:n asiantuntijan mukaan täydellisyyden tavoittelu jatkuu pizza-uunin äärellä, jossa asiakkaat pääsevät näkemään, kuinka pizzat paistuvat italialaisessa kiviuunissa. Edulliset, laadukkaat, kaupassa valmistetut tuotteet ovat hänen mukaansa hyvä keino houkutella kauppaan laaja asiakaskunta.
Kaupan itse valmistama jäätelö kiinnostaa erityisesti lapsiperheitä, kun taas poikkeuksellisen laadukas kaupan yhteydessä toimiva Gastro Bar Sesonki -ravintola kuuluisan kokin, Matti Jämsenin johtamana, puhuttelee korkeaa laatua arvostavia asiakkaita. Koska ravintolan tuotteet tulevat kaupan valikoimista, ravintolan laatumielikuva välittyy asiantuntijan mukaan tehokkaasti myös kauppaan.
IGD:n asiantuntija nostaa K-Citymarket Järvenpäästä esiin myös Fazerin paistopisteen, kalatiskin, vegehyllyt ja olutvalikoiman. Harriet Cohen arvioi K-Citymarket Järvenpään menestyksen perustuvan siellä työskentelevien ihmisten intohimoon ja omistautumiseen. Kauppias asettaa esimerkillään kaupan laadun ja palvelun tason hyvin korkealle.