Keskon kiinteistökauppa toteutettu

Kesko ja Niam Retail Holding Finland AB ovat toteuttaneet kiinteistökaupan, jossa Kesko myi 77 vähittäiskauppakiinteistöään eri puolilta Suomea Niam Retail Holding Finland AB:lle. Kesko-konsernin omistamien kiinteistöjen lisäksi samassa yhteydessä myytiin 15 Keskon Eläkekassan omistamaa kiinteistöä.

Omistusoikeus edellä mainittuihin kiinteistöihin on tänään siirtynyt ostajalle kauppahinnan maksua vastaan. Kesko-konsernin myymien kiinteistöjen kauppahinta on runsaat 200 milj. euroa ja Kesko-konsernille syntyvä myyntivoitto on 99,8 milj. euroa.

Kaikki kiinteistökauppaan kuuluneet tilat on vuokrattu takaisin Keskon toimialayhtiöiden käyttöön 5 tai 10 vuoden pituisilla vuokrasopimuksilla jatko-optioin. Tehty kauppa ei aiheuta muutoksia vähittäiskauppojen toimintaan.

Kiinteistökaupasta on kerrottu aiemmin pörssitiedotteilla 5.12.2005 ja 16.2.2006.

Kesko on Itämeren alueen monipuolisin kaupan alan palveluyritys, joka tuottaa asiakkaiden arvostamia vähittäis- ja tukkukauppapalveluja tiiviissä yhteistyössä kauppiaiden ja muiden kumppaneiden kanssa. Kesko toimii Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Virossa, Latviassa, Liettuassa ja Luoteis-Venäjällä.

Varatoimitusjohtaja Juhani Järvi, puh. 01053 22209
Talous- ja rahoitusjohtaja, CFO Arja Talma, puh. 01053 22113