Nenäpäivä-kampanja käynnistyy K-kaupoissa – miljoonan euron rajapyykki rikkoontuu

K-ryhmä on mukana Nenäpäivä-kampanjassa neljättä kertaa. Yhteistyövuosien aikana K-kaupat ovat keränneet Nenäpäivälle jo 959 000 euroa. Tänä vuonna tavoitteena on kerätä maailman lasten hyväksi yli 300 000 euroa ja rikkoa samalla miljoonan kerätyn euron rajapyykki. K-kauppojen Nenäpäivä-kampanjaan osallistuvat tänä vuonna myös Siwat ja Valintatalot.

– K-ryhmä haluaa olla mukana tukemassa myös kaikkein heikoimmassa asemassa olevien lasten mahdollisuutta hyvään elämään. Yhteistyö maailman lasten auttamiseksi on entistä laajempaa nyt, kun Siwat ja Valintatalot lähtevät myös kampanjaan mukaan, sanoo Keskon tavarakaupan johtaja Ari Akseli.

Suomen 10. Nenäpäivä-kampanja käynnistyy torstaina 27.10.2016. K-ryhmän ja Nenäpäivän yhteistyön tavoitteena on innostaa kaikki suomalaiset mukaan auttamaan, jotta jokaisella lapsella maailmassa olisi mahdollisuus ravintoon, turvaan, koulutukseen ja terveyteen.

Osallistua voi esimerkiksi ostamalla Nenäpäivä-tuotteita kampanja-ajalla. Nenäpäivän tunnus, punainen Nenä, on myynnissä kaikissa K-kaupoissa, Siwoissa ja Valintataloissa. Lisäksi Nenäpäivä-kampanjassa on mukana suomalaisten suosikkituotteita, joiden myynnistä ohjataan kampanja-aikana osuus Nenäpäivä-keräykseen.

– Päivittäistavaratuotteiden hankinta on globaalia, joten on luontevaa olla mukana kampanjassa, jossa parannetaan maailman maiden lasten hyvinvointia. Keskon vastuullisuustyössä kiinnitämme huomiota lasten auttamiseen sekä kotimaassa että ulkomailla. Uskon, että myös asiakkaamme arvostavat helppoa mahdollisuutta osallistua Nenäpäivä-keräykseen kannatustuotteita ostamalla, sanoo Akseli.

Laajin yhteistyö suomalaisessa hyväntekeväisyyskentässä

K-kauppojen ja Nenäpäivän yhteistyö on vuosien ajan ollut suomalaisessa hyväntekeväisyyskentässä laajin koskaan toteutettu kokonaisuus. Neljän yhteistyövuoden aikana K-ryhmä on asiakkaidensa kanssa kerännyt Nenäpäivälle jo 959 000 euroa, eli lähes miljoonan, maailman lasten hyväksi.

– K-kauppojen tuki Nenäpäivälle ja maailman lapsille on valtavan tärkeä. Nenätuotteiden kautta hyvän tekemisestä tulee näkyvä osa jokaisen suomalaisen arkea. Nenäpäivän toiminnassa mukana olevat järjestöt auttavat satojatuhansia lapsia kohti parempaa elämää, Nenäpäivä-säätiön toiminnanjohtaja Riina Lipponen sanoo.

Suomessa Nenäpäivää on vietetty vuodesta 2007 lähtien. Nenäpäivä-kampanjan järjestää Nenäpäivä-säätiö, jonka toiminnassa on mukana yhdeksän järjestöä: Suomen UNICEF, Suomen Punainen Risti, Kirkon Ulkomaanapu, Fida International, Pelastakaa Lapset, Plan International Suomi, Solidaarisuus, Suomen Ammattiliittojen Solidaarisuuskeskus SASK ja Suomen Lähetysseura. Nenäpäivä-keräyksen varoilla tuetaan pitkäkestoisia kehitysyhteistyöhankkeita, jotka edistävät kaikkein heikoimmassa asemassa olevien lasten koulutukseen pääsyä, terveyttä, turvaa ja ravinnon saantia.

Lisätietoja:
Vastuullisuuspäällikkö Timo Jäske, Keskon päivittäistavarakauppa, p. 050 529 2028
Toiminnanjohtaja Riina Lipponen Nenäpäivä-säätiö, p.040 595 1720

Noin 900 K-ruokakaupan asiakastyytyväisyydestä vastaavat K-ruokakauppiaat, joiden kanssa Keskon päivittäistavarakauppa toimii ketjuliiketoimintamallilla. K-ruokakauppojen ketjuja ovat K-citymarket, K-supermarket, K-Market ja Neste K. K-ruokakaupat ovat alansa vastuullisimpia maailmassa. Lisäksi vahvuuksia ovat ylivoimaiset tuoreosastot, ammattitaitoinen palvelu, laajimmat valikoimat, suomalaiset tuotteet ja Pirkka. K-ruokakaupat ovat sekä laadukkaita että edullisia.

K – jotta kaupassa olisi kiva käydä.

Takaisin ylös