Liiteri-kokeilu testaa K-raudan työvälineiden vuokrauspalvelua – kohderyhmänä urbaanit kodin kunnostajat

Liiteriksi nimetyssä työvälineiden vuokrauspalvelukokeilussa kaupunkilaiset voivat vuokrata valikoituja K-raudan työvälineitä verkossa ja noutaa ne Helsingin Teurastamolle pystytetystä 24h-palvelupisteestä tai tilata niille ympäristöystävällisen PiggyBaggy-kotiinkuljetuksen.

K-rauta on kumppanina urbaaneille kodin kunnostajille suunnatussa yhteiskokeilussa, jossa laadukkaat akkukäyttöiset Ryobi-työvälineet ja Kärcher-puhdistus- ja siivouslaitteet voi vuokrata Liiteri.net-verkkopalvelusta ja noutaa joukkoliikenteellä helposti saavutettavasta, ympärivuorokauden auki olevasta Liiteri-palvelupisteestä Teurastamolta ja myöhemmin Espoon Otaniemestä. Asiakkaalle tarjotaan myös mahdollisuus työvälineiden ympäristöystävälliseen kotiinkuljetukseen joukkoistetun PiggyBaggy-palvelun avulla.

Kaikkia työvälineitä ei tarvitse omistaa

Kierto- ja jakamistalous ovat suuria muutostrendejä maailmalla. Monilla kaupunkilaisilla säilytystila on vähissä eikä työvälineitä välttämättä tarvitse kovin usein. Nyt käynnistyvässä yhteiskokeilussa selvitetään vuokraamisen ja lainaamisen liiketoiminnallisia mahdollisuuksia. Palvelu tarjoaa mahdollisuuden laadukkaiden laitteiden kokeilemiseen kodin rauhassa ja mahdollistaa remontin tekemisen myös ilman omia työvälineitä.

K-rauta haluaa selvittää miten se voisi paremmin tarjota kokonaisratkaisuja asiakkaidensa arkeen.

”K-raudassa olemme perinteisesti ajatelleet, että tehtävämme on myydä mahdollisimman paljon uusia koneita ja laitteita. Ehkäpä kaikki remonttia suunnittelevat asiakkaamme eivät kuitenkaan halua ostaa kaikkia työvälineitä. Näille ei kodissa ehkä ole säilytystilaa tai remontin jälkeen suurta tarvetta. Työvälineiden vuokraamisen mahdollisuus saattaa näin olla tarvittava kipinä remontin aloittamiselle, jolloin K-raudassa löydämme roolimme suunnitteluapuna ja materiaalien myyjinä. On todella mielenkiintoista nähdä, kuinka paljon tällainen vuokrauspalvelu asiakkaitamme kiinnostaa”, K-rauta-ketjun ketjujohtaja Virpi Viinikainen sanoo.

Liiterin toteuttaa IT-startup CoReorient yhteistyössä VTT:n, SYKE:n ja Helsingin yliopiston Tekes-rahoitteisen AARRE-tutkimusprojektin kanssa. Uusien kuluttajapalveluiden kiinnostavuutta tutkivassa pilotissa ovat mukana myös Helsingin seudun ympäristöpalvelut HSY, Teknologiateollisuus ry, SER-kierrätys, Espoon kaupunki, sekä Purjebägit Oy, Kierrätysverkko Oy, Metrosuutarit, pyörähuoltoovelle.fi ja Kauppahalli24.

Tervetuloa Liiterin avajaisiin 28.9.2016 Helsingin Teurastamolle

Paikallisyhteisö, media ja muut aiheesta kiinnostuneet toivotetaan tervetulleiksi Liiterin avajaisiin Teurastamon sisäpihalle osoitteessa Työpajankatu 2, keskiviikkona 28. syyskuuta kello 15-19. Avajaiset ovat avoin naapurustotapaaminen, johon kaikki ovat tervetulleita kahville, seurustelemaan ja miettimään, mihin kaikkeen Liiteriä voitaisiin käyttää.

Pääset oppimaan, miten tekstiilipesurilla saa kotikonstein likaisen sohva puhtaaksi ja miten kemikaalivapaata höyrypesuria käytetään kodin koville pinnoille. Pääset kokeilemaan myös Liiteriin vuokralle tulevia erilaisia sähkötyökoneita. Vuokraamo avautuu kello 15, jonka jälkeen Liiteri on käytössä ympärivuorokautisesti.

Verkkosivulla: liiteri.net
Facebook-sivuilla: facebook.com/liiteri.net
Liiterin avajaisten Facebook-tapahtuma: Liiterin avajaiset fb-tapahtuma: https://www.facebook.com/events/251479771915106/
Twitterissä: twitter.com/Liiterinet

Virpi Viinikainen, ketjujohtaja, K-rauta-ketju, 050 527 2881, virpi.viinikainen@kesko.fi
Harri Paloheimo, toimitusjohtaja, CoReorient Oy, 050 4836388, harri.paloheimo@coreorient.com

Lisätietoja AARRE-hankkeesta:
Teknologian tutkimuskeskus VTT Oy
Maria Antikainen, erikoistutkija, hankkeen koordinaattori
040 512 4260, maria.antikainen@vtt.fi

K-rauta

Kansainvälinen K-rauta on rakentamisen, remontoinnin, pihan ja puutarhan sekä sisustamisen ja kodin kalustamisen paras kumppani. K-rauta on Dream Builder, joka auttaa ideoimaan ja toteuttamaan asiakkaidensa unelmat. Palvelemme asiakkaitamme kattavin sähköisin palveluin ja Suomessa paikallisesti 46 K-raudassa Kirkkonummelta Rovaniemelle. www.k-rauta.fi

K – Jotta kaupassa olisi kiva käydä.