Keskon päivittäistavarakauppa Roosa nauha -kampanjan pääyhteistyökumppaniksi

Keskon päivittäistavarakauppa ja Syöpäsäätiö laajentavat yhteistyötään ja ovat solmineet sopimuksen Roosa nauha -kampanjan pääyhteistyökumppanuudesta. Kesko lähtee mukaan pääyhteistyökumppaniksi asiakkaiden toiveesta. Tavoitteena on kymmenkertaistaa K-ruokakauppojen keräykseen lahjoitettavat tuotot.

Keskon päivittäistavarakauppa osallistuu tänä vuonna Roosa nauha -kampanjaan merkittävästi aiempaa isommalla panostuksella. Syksyn Roosa nauha -keräyksen kampanjaviikoilla 26.9.−30.10.2016 K-citymarketeihin ja K-supermarketeihin tulevat myyntiin Roosa nauha -keräyksen rintanauhat. Myös Pirkka-sarjaan lanseerataan useita kannatustuotteita. Pirkka-tuotteet ovat myynnissä kaikissa K-ruokakaupoissa. Osa kampanjatuotteista on myynnissä myös Siwoissa ja Valintataloissa. Lisäksi K-citymarket-ketju lahjoittaa koko henkilökunnalleen rintanauhat, yhteensä 10 000 kappaletta.

”Olemme Roosa Nauha -kampanjassa entistä vahvemmin mukana, sillä asiakkaamme ovat toivoneet näin. Asiakkaiden ansiosta otamme nyt rintanauhat myyntiin K-citymarketeihin ja K-supermarketeihin”, kertoo Keskon päivittäistavaratoimialan tavarakaupan johtaja Ari Akseli.

”Olemme todella iloisia yhteistyön laajenemisesta Keskon kanssa. Sekä me että Kesko jaamme saman arvopohjan terveellisen ruokailun edistämisessä ja Roosa nauha -keräyksen avulla pystymme yhdessä edistämään suomalaisten hyvinvointia”, kertoo Syöpäsäätiön pääsihteeri Sakari Karjalainen.

Roosa nauha -kampanjalla kerätään varoja kotimaiseen rintasyöpätutkimukseen sekä asiantuntevan syöpäneuvonnan edistämiseen. K-ruokakaupat olivat mukana kampanjassa vuonna 2015 Pirkka Roosa nauha -ruusukimpuilla, joita myytiin 108 222 kappaletta. Lahjoitus vuonna 2015 Syöpäsäätiölle oli 21 000 euroa.

”Olemme jo vuosia olleet mukana Syöpäsäätiön Roosa nauha -kampanjassa, ja kaupoissamme on kampanjaviikolla myyty menestyksekkäästi Pirkka Roosa nauha -ruusuja ja muita kampanjatuotteita. Tänä vuonna tavoitteenamme on kymmenkertaistaa K-ruokakauppojen Roosa nauha -keräyksen tuotot”, kertoo Akseli.

Yhteistyö Syöpäsäätiön kanssa tukee Keskon vastuullisuustyön tavoitteita ja asiakaslupausta huolehtia hyvästä olosta.

”Yhteistyön tiivistäminen tuntui luontevalta, Roosa nauha -kampanja sopii erinomaisesti vastuullisuustavoitteisiimme. Kampanjan avulla voimme omalta osaltamme olla mukana edistämässä suomalaisten hyviä ja terveellisiä elämäntapoja. Esimerkiksi Pirkka-sarjaan syksyllä lanseerattavat kampanjatuotteet sopivat terveelliseen ruokavalioon ja tukevat tätä tavoitetta”, kertoo Akseli.

K-ruokakauppojen muut isommat vastuullisuuskampanjat vuonna 2016 ovat Koripalloliiton kanssa solmittu lasten ja nuorten hyvinvointiin ja liikuttamiseen tähtäävä Pikkusudet-yhteistyö, Nenäpäivä, jolla kerätään varoja kehitysmaiden lapsille, suomalaista työtä ja ruoantuotantoa tukevat Sinivalkoinen jalanjälki -kampanja ja Tuottajalle kiitos -toimintamalli sekä Eväitä elämälle -ohjelma.

Lisätietoja
Ari Akseli, tavarakaupan johtaja, Keskon päivittäistavaratoimiala p. 010 5323 490
Timo Jäske, vastuulisuuspäällikkö, Keskon päivittäistavaratoimiala p. 050 5292 028
Sakari Karjalainen, pääsihteeri, Syöpäsäätiö, p. 0400 818 910

Noin 900 K-ruokakaupan asiakastyytyväisyydestä vastaavat K-ruokakauppiaat, joiden kanssa Keskon päivittäistavarakauppa toimii ketjuliiketoimintamallilla. K-ruokakauppojen ketjuja ovat K-citymarket, K-supermarket ja K-market. K-ruokakaupat ovat alansa vastuullisimpia maailmassa. Lisäksi vahvuuksia ovat ylivoimaiset tuoreosastot, ammattitaitoinen palvelu, laajimmat valikoimat, suomalaiset tuotteet ja Pirkka. K-ruokakaupat ovat sekä laadukkaita että edullisia. K – jotta kaupassa olisi kiva käydä.

Roosa nauha on Syöpäsäätiön tunnetuin keräys ja sillä tuetaan rintasyövän vastaista työtä. Viime vuonna Syöpäsäätiö jakoi kolme 300 000 euron suurapurahaa rintasyöpätutkimukseen. Syöpäsäätiö on tehnyt pitkäjänteistä ja tuloksellista työtä syöpää vastaan jo 67 vuoden ajan ja vaikuttanut merkittävästi siihen, että yhä useampi voittaa vaikean sairauden. Toiminnan käynnistyessä vain kolmannes syöpään sairastuneista voitiin parantaa, nyt jo kaksi kolmesta paranee.