K-ruokakaupat auki helatorstaina ja äitienpäivänä

K-ruokakaupat pitävät ovensa auki sekä helatorstaina että äitienpäivänä. Aukioloaikojen vapautuminen on lisännyt K-kauppojen asiakasmääriä erityisesti lauantai-iltoina ja sunnuntaisin. Viikonpäivien välinen myyntivaihtelu on vähentynyt, mikä on parantanut tuotteiden saatavuutta ja pienentänyt ruokahävikin syntymistä.

– Asiakkaiden kulutustottumukset ovat aukioloaikojen vapautumisen myötä selvästi muuttuneet. Arjen kiireisestä ruokaostosten tekemisestä on siirrytty sunnuntaille ja muille pyhäpäiville. Kaikki K-ruokakaupat ovat avoinna helatorstaina ja äitienpäivänä muutamia poikkeuksia lukuun ottamatta, kertoo Keskon varatoimitusjohtaja ja päivittäistavarakaupan toimialajohtaja Jorma Rauhala.

Oman K-ruokakaupan aukioloajan voi tarkistaa K-ruoka-mobiilisovelluksesta, kaupan omilta www-sivuilta sivuilta osoitteista www.k-citymarket.fi, www.k-supermarket.fi sekä www.k-market.fi tai Facebook-sivuilta.

Tuotteiden saatavuus parantunut

K-ruokakauppojen asiakasmäärät eri viikonpäivien välillä ovat tasaantuneet, jolloin myös tuotteita ostetaan kaupasta tasaisemmin. Kauppoihin pystytään helpommin tilaamaan tuotteita kulloistakin asiakaskysyntää vastaava määrä. Näin on saatu ehkäistyä ruokahävikin syntymistä ja myös tuotteiden hyllysaatavuus on parantunut.

Aukiolojen vapauduttua leipomot toimittavat tuoretta leipää kauppoihin myös sunnuntaisin. Muiden tuotteiden osalta tavarantoimituksia tehdään myös lauantaisin, joten asiakkaille on hyvin tarjolla tuoreita hedelmiä, vihanneksia ja lihatuotteita viikonloppuisin.

Myös Postin palvelut ovat yhä paremmin asiakkaiden käytettävissä. Mikäli kaupassa on Postin palvelupiste, se palvelee kaupan aukioloaikojen mukaisesti.

Minttu Tirkkonen, viestintäpäällikkö, Keskon päivittäistavaratoimiala p. 010 53 275 78, minttu.tirkkonen@kesko.fi

Noin 900 K-ruokakaupan asiakastyytyväisyydestä vastaavat K-ruokakauppiaat, joiden kanssa Keskon päivittäistavarakauppa toimii ketjuliiketoimintamallilla. K-ruokakauppojen ketjuja ovat K-citymarket, K-supermarket ja K-market. K-ruokakaupat ovat alansa vastuullisimpia maailmassa. Lisäksi vahvuuksia ovat ylivoimaiset tuoreosastot, ammattitaitoinen palvelu, laajimmat valikoimat, suomalaiset tuotteet ja Pirkka. K-ruokakaupat ovat sekä laadukkaita että edullisia.

K - jotta kaupassa olisi kiva käydä.