K-citymarketeissa koulureppujen myynti kiihtyy

Uusien koulureppujen ja muiden koulutarvikkeiden suurin sesonki on alkanut. K‑citymarketien koko vuoden reppumyynnistä noin 70 % tehdään kahdessa kuukaudessa heinä-elokuussa. Koulureppua valitessa kannattaa kiinnittää huomiota sen käyttötarkoitukseen, malliin ja ulkonäköön.

– Lasten koulun aloitus ja siihen liittyvät koulutarvikkeiden ostamisen perinteet ovat monille perheille tärkeitä hetkiä. K‑citymarketeista löytyy kaikki tarvittava koulutielle. Laajat koulutarvikkeiden valikoimamme kattavat kaiken repuista penaaleihin ja kynistä vihkoihin. Lapsiperheiden onkin kätevää tehdä koulutarvikeostokset ruokaostosten yhteydessä, kertoo K-citymarket-ketjun johtaja Johanna Kontio.

Vuonna 2015 K-citymarketeissa reppuja myytiin 85 000 kpl. Koko vuoden myynnistä noin 70 % tehtiin kahdessa kuukaudessa heinäkuun ja elokuun aikana. Suurin reppujen myyntipiikki kohdistuu tavallisesti kahdelle viikolle ennen koulujen alkua, jonka jälkeen myynti tasoittuu. Myyntipiikin ajankohta riippuu paikallisesti kunkin alueen koulujen aloitusajankohdista.

K-citymarketien reppujen valikoima vaihtelee hieman kaupasta riippuen. Sesonkiaikana K‑citymarketeissa on tarjolla 75–90 erilaisen repun valikoima. Suosituimpien reppujen mallit vaihtelevat vuosittain kulloinkin käynnissä olevien trendin mukaan. Televisiosta ja elokuvista tutut hahmot ovat aina suosittuja repuissa. Suosittuja ovat myös erilaiset kassit, jotka sopivat hyvin varsinkin harrastusvälineiden kuljettamiseen.

– Tänä syksynä pienempien koululaisten selässä näkyy muun muassa Frozen, Minions, Ryhmä Hau sekä Star Wars -reppuja. Isommat suuntaavat koulutielle esimerkiksi Janbootsin tai tuttujen sporttisten merkkien kuten Adidaksen, Niken ja Puman reput selässään, kertoo laukuista vastaava valikoimapäällikkö Pentti Joronen.

Arvio syksyn suosituimmista repuista K-citymarketissa:
Janboots musta reppu
Frozen-reput
Minions-reput
Star Wars -reppu
Lego-reput
Puma-reput
Adidas-reput
Nike-reput
Janbootsin erilaiset kuosireput
Kissa ja koira teemaiset reput
Dinosaurus ja Formula -reput
Ryhmä Hau -reput

Reppuostoksilla kannattaa kiinnittää huomio seuraaviin asioihin:
- Käyttötarkoitus ja käyttäjän ikä. Erilaiset kuosit sopivat erilaisiin opintojen vaiheisiin. Kaupassa myyjät auttavat mielellään käyttäjälle sopivan repun valinnassa.

- Repun koko ja taskujen määrä. Tarharepussa ei tarvita välttämättä pieniä taskuja. Isommilla koululaisilla taas on hyvä olla omat taskut avaimille ja puhelimelle.

- Säädettävien olkahihnojen tarve ja muut säätöominaisuudet. Mitä enemmän repussa on painoa, sitä tärkeämpiä repun säätöominaisuudet ovat. Pehmustettu ja hengittävä selkätuki ja olkahihnat ovat tärkeässä roolissa, jotta reppua on mukava kantaa.

Kaikki K-citymarketit uudistuvat

K-citymarketit tarjoavat tuoreimman ja ajankohtaisimman sesonkien mukaisen tuotevalikoiman. Niin ruoassa kuin käyttötavaroissa asiakkaille on aina tarjolla ajankohtaisia uutuuksia.

Kaikki K-citymarket-ketjun 81 kauppaa uudistetaan vuoden 2018 loppuun mennessä. Käyttötavaraosastoilla keskitytään erityisesti päivittäiseen asiointiin liittyviin tuoteryhmiin, kuten ruoanvalmistusvälineisiin, päivittäiskosmetiikkaan, kukkiin, kirjoihin ja paperitarvikkeisiin.

Lisätietoja ja haastattelupyynnöt:
Valikoimapäällikkö Pentti Joronen, Keskon päivittäistavarakauppa, p. 050 568 0304
Tiedottaja Otto Heinonen, Keskon päivittäistavarakauppa, p. 050 566 2236

K-citymarket on suomalainen moderni hypermarket, joka tarjoaa asiakkailleen monipuoliset ja laajat valikoimat elintarvikkeita sekä käyttötavaraa. K-citymarket tunnetaan parhaista tarjouksistaan, paikallisista valikoimistaan ja ruokaosaamisestaan. Jokaisessa K-citymarketissa toimii kauppiasyrittäjä. Suomessa on tällä hetkellä 81 K-citymarketia. www.k-citymarket.fi.

K – Jotta kaupassa olisi kiva käydä.