Muuttovalmis Ainoa Feeniks edustaa Vantaan Asuntomessuilla K-raudan ja Rautian Suomen suurinta talovalikoimaa

RAUTAKESKO OY:N LEHDISTÖTIEDOTE 5.5.2015 KLO 9:00 1(1)

Ainoa Feeniksin nimen taustalla on tarina: aiemmin toisen valmistajan aloittamaa taloprojektia oltiin jo hautaamassa, kunnes löydettiin tarpeeksi luotettava ja joustava jatkaja projektille. Projekti lähti Ainoakodin tukevalla otteella uuteen kukoistukseen ja lopputuloksena on upea nelihenkisen perheen koti - yksi messujen mielenkiintoisimmista kohteista.

Messukohde pohjautuu talomalliin Ainoa Hetki 181, joka on Ainoakodin suurimpia kaksikerroksisia koteja. Rakennuttajaperheeseen kuuluu vanhemmat ja kaksi kouluikäistä tyttöä.

Perheen tarpeisiin räätälöidystä kodissa yläkerta on vapaa-ajan oleskelua varten, maatasakerros on tehty arjen sujumista helpottaen mahdollisimman esteettömäksi ja helppokäyttöiseksi ja kellarikerroksesta löytyy suomalaisittain harvinainen kylpyläosasto Harvian höyrysaunoineen ja porealtaineen. Kotiin tulee myös oma viinikellari.

Sisustuksessa paljon kiinnostavaa

Koti on pääosin sisustettu Sotkan huonekaluilla ja K-raudoista ja Rautioista saatavilla pintamateriaaleilla, muun muassa Cello-tuotteilla.

- Kiinnostavia yksityiskohtia löytyy. Sisustusta lähdettiin työstämään pääosin skandinaavisin värisävyin, mutta vastaamaan keskieurooppalaista asumistapaa ja viimeistelyä. Ruokasalin takan marmorimantteli, kylpylän mannermainen tilasarja ja makuuhuoneiden pehmeällä kokolattiamatolla päällystetyt makuuhuoneet poikkeavat edukseen skandinaavisesta normista. Salongin punainen tuo muistoja Ranskasta. Kellarin kylpyläosasto on yksi projektin kauan suunnitelluista kulmakivistä, sanoo pintamateriaalien suunnittelusta vastaava Visual Manager Päivi Laitinen-Slotte Rautakeskosta.

Huonekaluista vastaava Sotka tuo yhteistyökumppaniensa kanssa kohteeseen monia uutuustuotteita ja samalla esittelee uudistunutta brändi-ilmettään.

- Esimerkiksi ruokailutila kalustetaan kesän kynnyksellä mallistoon tulevalla Huvila-sarjalla, joka henkii menneen ajan kartanoromantiikkaa keskieurooppalaisin maustein, kalusteista vastaava Sotkan visualisti Kirsi Välimaa sanoo.

Ainoakodin luotettavuus ratkaisi – valttina myös K-raudan ja Rautian muissa talomerkeissä

Rakennuttajaperheen taloprojektissa luotettavuus nousi ensisijaiseen rooliin kun saksalaisen talovalmistajan kanssa kesken jääneelle projektille haettiin jatkajaa. Ainoakoti oli ainut yhteistyökumppani, joka pystyi täyttämään luotettavuudelle ja aikataululle asetetut vaatimukset.

Perhe luottaa 100-prosenttisesti Ainoakodin kykyyn viedä taloprojektia eteenpäin, sillä he asuvat tällä hetkellä Brysselissä ja Suomeen suuntautuvia matkoja on vain harvoin.

K-rauta ja Rautia tarjoavat Suomen laajimman talovalikoiman ja Ainoakodin lisäksi talomerkkejämme ovat Kimara-hirsitalot, yksilöllisten kotien Kotitalo ja omatoimirakentajan Omatalo. Valikoimassa olevien valmiiden talomallien lisäksi kaikkia malleja voidaan räätälöidä asiakkaan tarpeiden mukaan. Saatavilla on erilaisia vaihtoehtoja runkorakenteiksi: hengittäviä, passiivi-, hirsi- ja kivirunkoja. Talopaketin saa avaimet käteen –periaatteella tai pelkkinä elementteinä.

-  Asiakkaat arvostavat vastuullisuutta ja luotettavuutta. Ne ovat meidän kaikkien talomerkkiemme valtteja, Rautakeskon talomyynnin myyntipäällikkö Petri Torvinen sanoo.

Tutustu tarkemmin Ainoa Feeniksiin: http://www.ainoakoti.fi/feeniks/

Ainoakoti-kohde, tuotepäällikkö Timo Lukkarila, Rautakesko Oy, puh. 050 61975
Pintamateriaalit, Visual Manager Päivi Laitinen-Slotte, Rautakesko Oy, puh. 050 364 5862
Huonekalut, visualisti Kirsi Välimaa, Sotka / Indoor Group Oy, puh. 050 596 4465

Rautakesko

Kesko-konserniin kuuluva Rautakesko on Euroopan viidenneksi suurin rauta- ja sisustuskaupan yritys. Rauta- ja sisustuskauppaa sekä maatalouskauppaa harjoittavan Rautakeskon vähittäiskauppaketjut ovat K-rauta, Rautia, Byggmakker, Senukai, OMA ja K-maatalous. Rautakesko johtaa ketjujaan, yhdistää niiden ostovoiman, järjestää tehokkaan logistiikan, hankkii kauppapaikat ja takaa kaupoille vahvan markkinointi- ja kehitystuen. Rautakesko toimii Pohjoismaissa, Baltiassa, Venäjällä ja Valko-Venäjällä.

Sotka

Sotka tarjoaa asiakkailleen huonekalujen ja sisustustarvikkeiden laajat ja edulliset valikoimat. Sotkalla on Suomessa verkkokaupan lisäksi 50 myymälää ja Virossa verkkokaupan lisäksi neljä myymälää. Sotka on osa Indoor Group Oy:ta, joka on ketjukonsepteillaan johtava kodin huonekalujen ja sisustustuotteiden vähittäiskauppias Suomessa. Sotkan lisäksi Indoor Groupiin kuuluu vähittäiskauppaketju Asko, oma sohvatehdas Insofa Oy sekä tytäryhtiö Virossa. Indoor Group Oy on osa Kesko-konsernia.