Konekesko ja CLAAS vahvistavat yhteistyötään Suomessa ja Baltian maissa

KESKO LEHDISTÖTIEDOTE 05.08.2015 KLO 13.00

Konekesko Oy ja CLAAS, joka on maailman johtavia maatalouskonevalmistajia, ovat sopineet yhteistyönsä vahvistamisesta Suomessa ja Baltian maissa. Konekesko ja CLAAS ovat allekirjoittaneet näitä maita koskevat pitkäaikaiset jakelusopimukset. Tammikuusta 2016 lukien Konekesko alkaa toimia yksinomaan CLAASin kanssa traktorien, leikkuupuimurien, tarkkuussilppureiden, maatalouskurottajien ja rehunkorjuukoneiden markkinoilla Latviassa, Liettuassa ja Virossa. Lisäksi Konekesko tuo CLAAS-traktorit Suomen markkinoille lokakuussa 2015 Tampereella pidettävässä KoneAgria-näyttelyssä.

Konekeskon toimitusjohtaja Timo Virtanen toteaa: "Tulevaisuudessa teemme CLAASin kanssa entistä syvempää yhteistyötä. Erilaisten tuotteiden määrän lisääntyessä on tärkeää keskittyä yhteen päämerkkiin, mikä mahdollistaa entistäkin tuloksellisemman toiminnan. Olemme olleet jo yli kahden vuosikymmenen ajan menestyksellisessä yhteistyössä CLAASin kanssa ja pidämme tulevaisuuden kasvumahdollisuuksia Baltian kehittyvillä markkinoilla erittäin hyvinä."

CLAASin alejohtaja Jens Skifter lisää: "Jatkamme yksinoikeussopimuksiin perustuvan strategiamme menestyksellistä täytäntöönpanoa Euroopassa. Olemme iloisia voidessamme syventää yhteistyötä erittäin vahvan pitkäaikaisen kumppanimme Konekeskon kanssa. Pidämme mahdollisuuksia osuutemme kasvattamiseen etenkin traktorimarkkinoilla hyvinä. Kun CLAAS-traktorit on lanseerattu Suomeen, ne ovat edustettuna jokaisessa Euroopan maassa."

Konekeskon maatalouskoneiden tuotelinjajohtaja Jukka Keltto, joka vastaa uuden brandistrategian täytäntöönpanosta, sanoo: "Olemme iloisia voidessamme vahvistaa kumppanuuttamme. CLAAS on jo Euroopan markkinajohtaja sadonkorjuukoneissa. Viimeisten 12 vuoden aikana myös CLAAS-traktorit ovat kehittyneet todelliseksi premiumbrandiksi. Konekeskolla on jo lukuisia tyytyväisiä CLAAS-traktoriasiakkaita Baltiassa, ja CLAAS-traktorien lanseeraaminen Suomeen luo suuria kasvumahdollisuuksia. Lanseerauksella ei ole välittömiä vaikutuksia Konekeskon Suomessa myymiin muihin maatalouskonemerkkeihin."

CLAAS-traktorit esitellään Suomessa ensimmäisen kerran lokakuussa 2015 Tampereella pidettävässä KoneAgria-näyttelyssä. CLAASin aluepäällikkö Marek Görlich odottaa lanseerausta innokkaasti: "Suomalaiset asiakkaat ovat viime vuosina kysyneet CLAAS-traktoreita enemmän ja enemmän. Pian koko CLAAS-tuotevalikoima on saatavilla Suomessa. Konekesko tunnetaan ammattitaitoisena myyntikanavana, ja se takaa myös huippuluokan huoltopalvelut CLAAS-traktoreille.

Jukka Keltto, linjajohtaja, Konekesko Oy, puh. +358 50 526 4788
Timo Virtanen, toimitusjohtaja, Konekesko Oy, puh. +358 50 306 4191
Jens Skifter, aluejohtaja, CLAAS, puh. +49 1 71 8 67 53 68

Konekesko (www.konekesko.com) on rakennus-, materiaalinkäsittely-, ympäristö- ja maatalouskoneiden, kuorma- ja linja-autojen sekä vapaa-ajankoneiden maahantuontiin, kauppaan ja jälkimarkkinointiin keskittyvä konekaupan yritys. Konekesko toimii Suomessa, Virossa, Latviassa ja Liettuassa. Konekeskon liikevaihto vuonna 2014 oli 256 miljoonaa euroa ja sen palveluksessa oli vuoden 2014 lopussa 440 työntekijää.

CLAAS on v. 1913 perustettu perheyhtiö, jonka pääkonttori on Harsewinkelissä Saksassa. Yhtiö on maailman johtavia maatalouskonevalmistajia. Se on markkinajohtaja Euroopan leikkuupuimurimarkkinoilla ja tarkkuussilppurimarkkinoilla koko maalimassa. CLAAS on lisäksi maailmanlaajuisesti merkittävä toimija muiden maatalouskoneiden, kuten traktorien, paalainten ja rehunkorjuukoneiden markkinoilla. CLAASin tuotevalikoimaan kuuluvat myös huipputason maataloustietotekniikan tuotteet. CLAASin palveluksessa on 11.500 työntekijää, ja sen liikevaihto tilikaudella 2014 oli 3.800 miljoonaa euroa.