Keskon päivittäistavarakauppa uudistaa markkinointiaan vaihtamalla mediatoimistoa

RUOKAKESKO OY LEHDISTÖTIEDOTE 16.2.2015 KLO 11.00 1(1)

Keskon päivittäistavarakauppa uudistaa K-ruokakauppojen markkinointiviestintää ja käynnistää yhteistyön mediatoimisto Vizeumin kanssa. Uudistus näkyy K-ruokakaupan asiakkaille toukokuusta alkaen kaikessa markkinoinnissa.

Keskon päivittäistavarakauppa uudistaa K-ruokakauppojen markkinointiviestintää keskittämällä yhteistyön globaaliin mediatoimistoketjuun kuuluvan Vizeum Finlandin kanssa. Yhteistyön tavoitteena on kokonaisvaltaisen kuluttajaymmärryksen lisääminen ja sitä kautta entistä parempien markkinointipalveluiden ja -viestien tarjoaminen asiakkaille.

Uuden yhteistyösopimuksen myötä K-ruokakauppojen liiketoiminnasta syntyvää markkinointianalytiikkaa päästään tutkimaan syvällisemmin ja markkinointitoimenpiteiden tuloksellisuutta pystytään tehostamaan.  Uusia toimintatapoja hyödynnetään markkinoinnin 360 kokonaistarkastelussa. Asiakkuuden siirto Vizeumille toteutetaan vaiheittain kolmen kuukauden siirtymäajalla.

Marraskuusta 2014 alkaen K-ruokakaupoissa pysyvästi alennettuja hintoja on markkinoitu ”Tuntuvasti halvempi hinta” -teemalla. Teema jatkuu vuonna 2015, mutta markkinoinnissa tuodaan esille entistäkin vahvemmin K-ruokakauppojen kilpailuedut. Kilpailuetuja ovat esimerkiksi ylivoimaiset tuoreosastot, ammattitaitoinen palvelu, laajimmat valikoimat, suomalaiset tuotteet ja hinta-laatusuhteeltaan markkinoiden paras tuotesarja Pirkka.

- K-ruokakaupat ovat jatkossakin ennen kaikkea laadukkaita, mutta myös erittäin hintakilpailukykyisiä kauppoja hyvää ruokaa arvostaville asiakkaille. Viestimme tavoittaa asiakkaat heille sopivalla tavalla, summaa uudesta mediayhteistyöstä vastaava johtaja Mika Rautiainen.

Johtaja Mika Rautiainen, Keskon päivittäistavarakaupan markkinointi- ja konseptipalvelut, puh. 010 5322 090. mika.rautiainen@kesko.fi
Toimitusjohtaja Jarkko Jokinen, Vizeum, puh. 050 340 6085, jarkko.jokinen@vizeum.fi

Yli 900 K-ruokakaupan asiakastyytyväisyydestä vastaavat K-ruokakauppiaat, joiden kanssa Keskon päivittäistavarakauppa toimii ketjuliiketoimintamallilla. K-ruokakauppojen ketjuja ovat K-citymarket, K-supermarket, K-market ja K-extra. K-ruokakaupat toimivat vastuullisen kaupan toimintamallin, K-vastuullisuuskonseptin mukaisesti. K-ruokakaupat ovat tiiviisti paikallisessa elämässä mukana, edistävät terveellisiä ruokailutottumuksia ja tarjoavat laajat vastuullisesti tuotettujen tuotteiden valikoimat. Tuotteemme ovat tutkittuja ja turvallisia. Kesko ja K-ruokakaupat haluavat tarjota hyvän työpaikan ja tekevät jatkuvaa työtä energian ja ilmaston säästämiseksi. Kannustamme myös henkilökuntaamme, tavarantoimittajiamme ja asiakkaitamme tekemään vastuullisia valintoja. Tehdään hyvää. Yhdessä.