K-Plussa-tarjoukset asiakkaan matkapuhelimeen kaupan ovella

KESKO LEHDISTÖTIEDOTE 14.09.2015 KLO 12.00 1(2) 

Turun Kupittaan K-citymarketissa kokeillaan uuden kaupan tarjoukset matkapuhelimeen tuovan palvelun kiinnostavuutta ja toimivuutta. Testiryhmään liittynyt asiakas saa kauppaan saapuessaan puhelimeensa tekstiviestin, joka sisältää viikoittain vaihtuvan edun tai tuotetarjouksen. Palvelun toteuttaa K-Plussa yhdessä Walkbasen ja Seed Digital Median kanssa.

K-citymarket Kupittaan asiakkaille lähetettiin K-Plussan asiakastietojen perusteella sähköpostiviestejä, jossa tarjottiin mahdollisuutta osallistua kokeiluun antamalla suostumuksensa oman mobiililaitteen tunnistamiseen kaupassa. Viestin saaneista 100 nopeinta pääsi mukaan testiryhmään ja kertomaan mielipiteensä uudesta mobiilipalvelusta.

- Asiakkaiden mukaan ottaminen heti kehitystyön alkuvaiheeseen antaa meille arvokasta tietoa siitä, millaisiin palveluihin kannattaa panostaa ja mitkä edut asiakkaitamme kiinnostavat. Testaajat ovat olleet tyytyväisiä uuteen toimintoon ja etuja on lunastettu runsaasti. Palvelupisteissä edun saa tekstiviestiä näyttämällä ja näin opimme myös tuntemaan asiakkaitamme entistä paremmin, kauppias Hannu Aaltonen toteaa.

- K-citymarket Kupittaan kokeilusta saamme tärkeää tietoa sekä palkitaksemme että ottaaksemme asiakkaamme entistä monipuolisemmin huomioon. Jatkossa tarjoamme merkittävästi enemmän palveluita digitaalisten kanavien kautta, jotta kaupassa olisi kiva käydä, kertoo K-Plussan toimitusjohtaja Ismo Riitala.

- Tuotetiedon, tarjousten ja muiden digitaalisten palveluiden herättäminen asiakkaan tullessa tiettyyn kohtaan kaupassa alkaa olla jo nykypäivää. Ratkaisumme on käytössä jo sadoissa liikkeissä maailmalla, erityisesti Iso-Britanniassa. K-citymarket Kupittaalla tekniikkaa on testattu jo yli vuoden ja on ollut ilo seurata, miten Kesko on alan edelläkävijänä viemässä kaupan digitalisoitumista seuraavalle tasolle, toteaa Walkbasen toimitusjohtaja Tuomas Wuoti.

Lisätietoja:
Toimitusjohtaja Ismo Riitala, K-Plus Oy, puh. 050 525 6471, ismo.riitala@kesko.fi
Viestintäpäällikkö Harri Utoslahti, Kesko Oyj, puh. 010 53 22616, harri.utoslahti@kesko.fi
Markkinoinnista vastaava johtaja Juha Mattsson, Walkbase Oy, puh. 041 533 6400, juha@walkbase.com
Marketing Strategist Pekka Räsänen, Seed Digital Media Oy, puh. 050 570 7697, pekka.rasanen@seedww.com

K-Plus Oy

K-Plussa on Suomen laajin ja monipuolisin kanta-asiakasohjelma, joka tarjoaa asiakkailleen etuja yli 3 000 ostopaikasta ja yli 40 yhteistyökumppanilta. K-Plussa-kortteja on 3,6 miljoonalla suomalaisella 2,3 miljoonassa taloudessa. K - Jotta kaupassa olisi kiva käydä.

Walkbase

Walkbase on johtava sisäpaikannukseen perustuva analytiikka- ja markkinointialusta kivijalkaliikkeille. Suomalaisyrityksen ratkaisu mahdollistaa nykypäivän nettikauppaa vastaavan palvelujen, suositusten ja markkinoinnin henkilökohtaistamisen sekä asiakaskäyttäytymisen analytiikan fyysisissä liikkeissä. Wi-Fi-verkkoa hyödyntävä Walkbasen tekniikka on käytössä jo sadoissa liikkeissä ja lentokentillä maailmalla. Walkbasella on toimipisteet Espoossa, Turussa, Lontoossa ja Bernissä.

Seed Digital Media

Seed Digital Media on digitaalisen asiakkuusmarkkinoinnin pioneeri Suomessa. Seedin Omnichannel-ratkaisut yhdistävät analytiikan ja henkilökohtaisen viestinnän asiakaskokemusta vahvistavaksi markkinointipalveluksi. Seed Digital Media on osa Nordic Morning -viestintäkonsernia.

Takaisin ylös