Suomen Intersportin johtaja Jussi Mikkola kansainvälisen Intersportin hallituksen puheenjohtajaksi

KESKO OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 05.12.2014 KLO 12.00

Intersport Finland Oy:n toimitusjohtaja Jussi Mikkola on 2. joulukuuta 2014 valittu kansainvälisen Intersportin (IIC) johtoon

Intersport on maailman johtava kansainvälinen urheilukaupan ketju. Ketjun konseptit ja merkkitavaraoikeudet omistaa Intersport International Corporation - IIC, jonka pääkonttori sijaitsee Bernissä, Sveitsissä.

- Intersport on hyvässä kasvuvaiheessa, ketju on saanut markkinaosuutta uusissa maissa Kiinaa myöten ja uusia liiketyyppejä on jatkuvasti kehitetty. Suomalainen puheenjohtaja maailman suurimmassa urheilukaupan ketjussa on myös arvostus Suomessa tekemäämme hyvää työtä kohtaan urheilukaupassa, kertoo tuore puheenjohtaja Mikkola.

Suomessa Intersport-ketju on urheilukaupan markkinajohtaja, jonka parissa työskentelee yli 900 henkilöä. Intersport Finland Oy toimii Suomessa ja Venäjällä osana Kesko-konsernia. Kaikkiaan Intersport-kauppoja on Suomessa 62 ja Budget Sport kauppoja 11.

Intersportin toiminnan perustana on tiivis yhteistyö kauppiaitten, Intersport Finland Oy:n ja kansainvälisen Intersportin (IIC) välillä. Asiakaslupausten ja K-ryhmän arvojen merkitys ovat toimintaa ohjaavana lähtökohtana kaikille intersportilaisille. Intersport Finlandin vähittäiskauppaketjuja Suomessa ovat Intersport, Budget Sport ja Kesport.

Kansainvälisellä Intersportilla on toimintaa viidessä eri maanosassa ja yhteensä 66 eri maassa. Ryhmän yhteenlaskettu vähittäismyynti yli 5400 kaupasta oli viime vuonna 10,3 mrd.€. Vuonna 2012 IIC osti amerikkalaisen vapaa-ajan jalkineketjun The Athlete`s Footin, jolla on yli 400 kauppaa 27 eri maassa

Lisätietoja: Toimitusjohtaja Jussi Mikkola, Intersport Finland Oy, puh. 0105 339048

Jussi Mikkolan kuva löytyy Keskon aineistopankista: http://aineistopankki.kesko.fi

Kesko (www.kesko.fi) on vähittäiskaupan osaaja, joka tuo kauppojensa kautta elämisen laatua kuluttajien jokaiseen päivään. Keskon ketjutoimintaan kuuluu noin 2 000 kauppaa Pohjoismaissa, Baltiassa, Venäjällä ja Valko-Venäjällä. Intersport Finland on osa Kesko-konsernia.