KONEKESKO ALOITTAA FIAT-HITACHI MAARAKENNUSKONEIDEN MYYNNIN ENSI VUONNA

Konekesko Oy on solminut sopimuksen Fiat-Hitachi maarakennuskoneiden maahantuonnista ja myynnistä Suomessa.  Myynti käynnistyy ensi vuoden alusta. Tavoitteena on yli 10 %:n osuus Suomen markkinoista, joiden arvo on yhteensä noin 200 miljoonaa euroa (noin 1 200 miljoonaa markkaa).

Fiat-Hitachi-tuotteiden yksinmyynti ja kokonaisvastuu jälkimarkkinoinnista siirtyy Konekeskolle huhtikuun 2002 alusta. Uusi edustus täydentää Konekeskon nykyistä tuotevalikoimaa. Fiat-Hitachi maarakennuskoneiden maahantuonti- ja jälkimarkkinointikeskus tulee Tampereen Sarankulmaan avattaviin uusiin tiloihin. Keskus työllistää alkuvaiheessa 10 henkilöä.

Fiat-Hitachi Excavators S.p.A, jonka kanssa sopimus solmittiin, on osa CNH Global -konsernia. Se on maailman kolmanneksi suurin maarakennuskoneiden valmistaja. Konsernin liikevaihto vuonna 2000 oli 10 miljardia Yhdysvaltain dollaria. CNH:n tuotteita myydään yli 160 maassa.

Konekesko Oy toimii raskas- ja vapaa-ajankonekaupan toimialoilla merkkituotteiden maahantuojana, valmistuttajana ja markkinoijana vastaten myös edustamiensa tuotteiden jälkimarkkinoinnista. Konekeskon liikevaihto vuonna 2000 oli 126 miljoonaa euroa (750 miljoonaa markkaa).

Konekesko Oy, toimitusjohtaja Pekka Lahti, puh 01053 20800.
Konekesko Oy, myyntijohtaja Jorma Mattinen, puh 01053 20224.