Aluetiedote, Uusimaa

Anttila tekee paluun Hämeenlinnaan

Anttila-tavaratalo avataan Hämeenlinnaan moottoritien päälle rakennettavaan kauppakeskukseen, joka valmistuu arvion mukaan vuonna 2014.

Hämeenlinnakeskus saa veturikseen modernin kahteen kerrokseen sijoittuvan Anttila-tavaratalon, jonka kokonaispinta-ala on n. 4300 m².

-Anttila-tavaratalolla on pitkät perinteet Hämeenlinnassa. Olemme iloisia, että saamme uuden Anttilan asiakasvirtojen keskipisteeseen. Tulevassa tavaratalossa tullaan panostamaan erityisesti runsaisiin ja laajoihin kodin valikoimiin, käyttömuotiin ja kosmetiikkaan sekä tietysti suosittuun Top Ten -osastoon, toteaa myyntijohtaja Eeva Jauro.

Hämeenlinnakeskus on luonnollinen osa Hämeenlinnan keskustan laajenemista. Se palvelee paitsi hämeenlinnalaisia, myös liikennettä Helsingin ja Tampereen välillä. Kauppakeskukseen on helppo poiketa niin moottoritieltä kuin Hämeenlinnan keskustastakin. Kauppakeskuksen rakentaminen käynnistyy keväällä 2012 ja avajaisia vietetään syksyllä 2014.

Tavarataloverkostoa kehitetään

Anttila Oy on uudistanut ja laajentanut tavarataloverkostoaan viime vuosina. Keväällä 2010 avattiin Lappeenrannan Kodin Ykkönen ja Jyväskylän Anttila uudessa kiinteistössä. Anttila Koti -sisustusmyymälä avattiin keväällä 2011 Hämeenlinnan Tiiriöön ja Anttilan uusi logistiikkakeskus vihittiin käyttöön elokuussa 2011. Kymmenes Kodin Ykkönen avataan Kuopion Kolmisoppeen kuluvan vuoden lokakuussa.

Ari Akseli, toimitusjohtaja, Anttila Oy, puh. 01053 23490
Eeva Jauro, myyntijohtaja, Anttila Oy, puh. 01053 40212

Anttila Oy keskittyy erikoistavarakauppaan kolmella konseptilla: Anttila-tavaratalot (29 kpl), www.anttila.fi, Kodin Ykkönen -sisustustavaratalot (9 kpl) www.kodin1.com sekä www.netanttila.com. Verkkokauppa toimii Suomen lisäksi Virossa ja Latviassa.

Kesko (www.kesko.fi) on vähittäiskaupan osaaja, joka tuo kauppojensa kautta elämisen laatua kuluttajien jokaiseen päivään. Keskon ketjutoimintaan kuuluu noin 2 000 kauppaa Pohjoismaissa, Baltiassa, Venäjällä ja Valko-Venäjällä.