Aluetiedote, Pääkaupunkiseutu

Jussi Murtomaasta Vantaan K-supermarket Herkkupähkinän uusi kauppias

Vantaan Variston K-supermarket Herkkupähkinä saa vuoden alussa uuden kauppiaan helsinkiläisestä Jussi Murtomaasta. Murtomaa siirtyy Varistoon K-market Naapurista Vantaanlaaksosta 1.1.2011.

K-supermarket Herkkupähkinän tuleva kauppias Jussi Murtomaa (31) on ollut kaupan alalla yli 10 vuotta. Uudesta kauppapaikasta Murtomaa on innoissaan.

- K-supermarket Herkkupähkinä on yksi Suomen legendaarisimpia kauppapaikkoja ja kuuluisa ruokaisuudestaan sekä palvelun korkeasta tasosta. Kauppa kerää asiakkaita laajalta alueelta ja haluan varmistaa, että tarjoamme jatkossakin alueen runsaimmat ruokakaupan valikoimat. Tulemme huomioimaan sesongit erityisen tarkasti, jotta asiakkaat löytävät meiltä aina ajankohtaiset tuotteet arkeen ja juhlaan.

Ruoka on kauppias Murtomaalle intohimo sekä töissä että vapaa-ajalla. Takana on mm. K-instituutin Ruokamestari-valmennus.

- Haluan oppia koko ajan lisää ja etsin jatkuvasti uusia reseptejä ja vaikutteita ruoanlaittoon. Laitamme vaimoni Lotan (32) kanssa ruokaa viikon jokaisena päivänä ja hän kertoo kokeiluistamme omassa ruokablogissaan. Voisi sanoa, että elämme ruoalle, Murtomaa nauraa.

Ruokaisuuden lisäksi K-supermarket Herkkupähkinän tuleva kauppias haluaa painottaa kaupassaan vastuullisuutta.

- K-supermarket Herkkupähkinä on K-ympäristökauppa ja kehitämme kauppaa yhä ympäristöystävällisempään ja energiatehokkaampaan suuntaan. Kauppa tullaan uudistamaan vuoden 2011 kesällä, jolloin vaihdamme mm. kylmälaitteet uusiin, energiaa säästäviin malleihin, Murtomaa kertoo.

Tavoitteena lähikaupan tunnelma

Vastuullinen toiminta ja ympäristöystävällisyys tulee näkymään paitsi itse myymälässä, myös K-supermarket Herkkupähkinän valikoimassa.

- Tarjoamme asiakkaille luomuvaihtoehtoja ja suosimme pienten lähivalmistajien tuotteita, erityisesti leipä-, hedelmä- ja vihannesvalikoimassa. Tarkoituksena on muutenkin tuoda kauppaan viihtyisää pienen lähikaupan henkeä, torimaisuutta ja tapahtumia. Vaikka K-supermarket Herkkupähkinä on iso ruokakauppa, haluamme tehdä kauppiaan ja henkilökunnan asiakkaille tutuiksi. Kuuntelemme mielellämme asiakkaiden toiveita, joten tervetuloa nykimään hihasta, vinkkaa Murtomaa.

K-supermarket Herkkupähkinän nykyinen kauppias Pasi Saarinen siirtyy uusiin haasteisiin.

kauppias Jussi Murtomaa, puh. 0503582343
aluejohtaja Antti Palomäki, puh. 05065617