Aluetiedote, Järvi-Suomi

K-supermarket Rokkala palkittiin kunniamaininnalla hyvästä kauppakunnosta

K-supermarket Rokkala Mikkelistä palkittiin kunniamaininnalla ketjun vuosittaisessa tapaamisessa Helsingissä 11. toukokuuta. Palkinnon myöntämisen perusteena oli hyvä kauppakunto. Ketjun vuosittaisessa tapaamisessa julkistetaan valtakunnan paras sekä alueiden parhaat K-supermarketit. Lisäksi myönnetään kunniamainintoja. Vuoden 2011 parhaaksi K-supermarketiksi valittiin K-supermarket K-supermarket Revontori Haukiputaalta.

K-supermarket Rokkalan kauppias Jari Mattila on iloinen kaupalle myönnetystä kunniamaininnasta. "Kiitos kunniamaininnasta kuuluu henkilökunnalle. Meillä on ammattitaitoinen ja osaava henkilökunta, joka tekee paljon töitä kauppakunnon eteen. Viime vuonna meillä tehtiin kauppakuntoa parantanut remontti", kauppias kertoo.

K-supermarket Rokkalan vahvuuksia ovat K-kauppias Jari Mattilan mukaan hedelmä- ja vihannesosasto sekä uusi Herkkutori, jossa on tarjolla tuoretta lihaa ja kalaa sekä kaupassa valmistettuja salaatteja. Valttina on lisäksi monipuolinen ja laaja, yli 11 000 tuotteen valikoima, jonka olennaisena osana on hyvä ja monipuolinen paikallisten tuotteiden tarjonta. Valikoimaa täydentää yli 2 000 tuotteen Pirkka-sarja, jonka tuotteet ovat niin laadukkaita kuin pysyvästi edullisiakin. Ammattitaitoisen henkilökunnan joukossa on 2 ruokamestaria, jotka ovat saaneet alan koulutuksen K-instituutissa, sekä kokkeja ja kaupallisen peruskoulutuksen saaneita. "Osallistumme vuosittain Mestarimyyjäkoulutukseen. Menestystäkin on tullut, vuonna 2008 tuli voitto joukkuekilpailussa", kauppias kertoo.

Koko valtakunnan parhaaksi, Vuoden 2011 K-supermarketiksi, valittiin K-supermarket Revontori Haukiputaalta. Valtakunnan parhaan ja alueiden parhaiden K-supermarketien valinnassa painotettiin asiakastyytyväisyyttä, myynnin ja asiakasmäärän kehitystä sekä herkullisen ja ruokaisan ostosympäristön luomista asiakkaille.

K-supermarketin asiakaslupaus on olla Tavallista parempi ruokakauppa, jonka valikoimista löytyvät niin ajankohtaiset herkut kuin markkinoiden uutuudetkin. Ketjuun kuuluu jo 190 K-supermarketia. Kaikki K-supermarketit manner-Suomessa ovat K-ympäristökauppoja, eli niissä on kiinnitetty erityistä huomiota ympäristömerkittyjen tuotteiden valikoimiin sekä jätteiden lajitteluun ja kierrätykseen. K-supermarket-ketjun vähittäismyynti oli yli 1,7 miljardia euroa vuonna 2010.

Suomessa on tällä hetkellä 1259 K-kauppiasta, joista ruokakauppiaina toimii noin 900 yrittäjää. K-kauppiasyrittäjä tuo hyvän palvelun, osaamisen ja paikallistuntemuksen kautta lisävoimaa ketjutoimintaan. K-kauppiaat vastaavat kauppansa asiakastyytyväisyydestä, henkilökunnasta ja liiketoiminnan tuloksellisuudesta.

K-kauppias Jari Mattila puh. 050 550 7203
Myyntijohtaja Heli Arkkila, K-supermarket-ketju, puh. 010 532 2977

Kuva kauppiaspariskunnasta on ladattavissa osoitteessa www.kesko.fi/aineistopankki

Kesko (www.kesko.fi) on vähittäiskaupan osaaja, joka tuo kauppojensa kautta elämisen laatua kuluttajien jokaiseen päivään. Keskon ketjutoimintaan kuuluu noin 2 000 kauppaa Pohjoismaissa, Baltiassa, Venäjällä ja Valko-Venäjällä.

K-supermarketit ovat tavallista parempia ruokakauppoja, joissa on laajat ja monipuoliset tuoretuotevalikoimat. Ketjun myymälät on suunniteltu siten, että asiointi niissä on helppoa ja miellyttävää. K-supermarketien ruokaosaaminen on vahvaa ja asiakkaita palvelee yli 160 koulutettua Ruokamestaria. Ruokamestarit ovat liha- ja kalatuotteiden asiantuntijoita, jotka antavat asiakkaille tarvittaessa neuvoja ja vinkkejä niin arjen kuin juhlankin ruoanvalmistukseen. K-supermarket-ketjuun kuuluu jo 190 kauppaa. Kaikki K-supermarketit ovat K-ympäristökauppoja. www.k-supermarket.fi