Aluetiedote, Järvi-Suomi

K-supermarket Rokkala otti voiton Mestarimyyjäfinaaleissa

K-supermarket Rokkala Mikkelistä otti voiton K-supermarketin joukkuekisassa, kun K-ryhmän Mestarimyyjäkoulutus huipentui finaaleihin 5.11.2011 K-Team Päivillä Tampereella.

Joukkueeseen kuuluivat Janne Pitkänen, Katja Soutolahti, Arja Mattila ja Anne Piipari. Suurimmalle osalle joukkuetta tämä voitto oli jo toinen. Jännittävässä käytännön tehtävässä joukkueiden tuli tunnistaa elintarvikkeita ja kertoa, missä ruuissa niitä käytetään. Joukkueet palkitaan stipendillä kaupan virkistystoimintaan.

Painokelpoisia kuvia Mestarimyyjistä on ladattavissa osoitteesta http://aineistopankki.kesko.fi.

Jari Mattila, K-kauppias K-supermarket Rokkala puh. 050 550 7203
Parhaat Mestarimyyjät löytyivät 22 000 osallistujan joukosta

Mestarimyyjäfinaaleissa K-ryhmäläiset kilpailivat paremmuudesta 12 yksilölinjalla ja seitsemässä joukkuekilpailussa

- Finaaleissa osaavat kaupan ammattilaiset pistivät parastaan kysymysten puristuksessa ja tiukoissa käytännöntehtävissä, jotka suoritettiin lavalla yleisön edessä, koulutuspalvelupäällikkö Kirsi Sahlman kertoo.

Kaikki finalistit ja finaalijoukkueet palkittiin Mestari-pysteillä. Yksilölinjan voittajat palkitaan Kanadaan, Torontoon suuntautuvalla opintopalkintomatkalla ja muut yksilöfinalistit stipendein. Finaalijoukkueet palkittiin kaupan virkistystoimintaan tarkoitetulla stipendillä.

K-ryhmäläisten lisäksi Mestarimyyjäkoulutukseen osallistuu vuosittain myös tuhansia kaupan alan opiskelijoita. Yhteensä koulutukseen osallistui K-ryhmän kaupoissa, Keskossa ja oppilaitoksissa noin 22 000 opiskelijaa. Tampereelle finaaleja saapui seuraamaan tuhansia K-ryhmäläistä ympäri Suomen.

Mestarimyyjäkoulutuksella on kehitetty K-ryhmäläisten ajankohtaista vähittäiskauppaosaamista menestyksekkäästi yli 50 vuotta. Vuodesta 1960 alkaen järjestetyn koulutuksen kehittämisestä ja toteuttamisesta vastaa K-instituutti Oy yhdessä K-kauppojen ja Keskon asiantuntijoiden sekä tavarantoimittajien kanssa.

Uusi Mestarimyyjäkoulutus 2012 on rakennettu tukemaan myyjän päivittäistä työtä. Koulutuksessa opiskelija voi kehittää omaa osaamistaan joustavasti oman aikataulun mukaisesti. Mestarimyyjäksi voi opiskella verkossa silloin kun parhaiten sopii ja ajankohtaisia tietoja pääsee myös soveltamaan heti omaan työhön.

Lisätietoja Mestarimyyjäkoulutuksesta:
Kirsi Sahlman K-instituutti Oy koulutuspalvelupäällikkö, puh. 050 349 4084